Gå til innhold

Staff eller axe/mace og shield for Shaman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som topic sier så lurer jeg på om jeg bør fortsette med staven min (som jeg er fornøyd med så langt), eller begynne å trene meg opp til å bruke shield i sammenheng med axe eller mace. Hva er fordelene og ulempene med de to valgene? Vet det kommer mye an på hva jeg liker; vil gjerne tåle en del samtidig som jeg skader mye. Kan jeg få begge deler? Hva ville dere gjort om dere var meg? Begrunn hvorfor :) Er pr idag lvl 27.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm ja, det er helt opp til deg selv. Staff er ganske bra valg det, sammen med two-h mace/axe hvor du kan få med talent's. Men det beste er faktisk og bruke sheild+et kjapt våpen i høyere lvl'er. Vis man kjører dagger+winfury+flurry(talent)+et bra skjold så er det en mer stabil seier. Vis man får windfury på et two-h weapon/staff så gjør det veldig mye skade men du tar mer skade og må dermed bruke mer mana på og heale deg selv.

Begge er bra, valget er ditt. Jeg har en 49 shaman på daggerspine, kjører shield+1h weapon nå. Brukte two-h før. Begge er morro.

Skrevet

På min orc shaman bruker jeg begge deler.

2h axe viss vi har med oss kriger i instens, eller 1h axe og shield viss ikke.

Skrevet

Jeg bruker faktisk Dagger/Shield på min shaman pga attackspeed+windfury. Har også 2h-øks som slugge våpen jeg bruker i enkelte situasjoner. Han er for øvrig lvl 40

Skrevet

Takk for fine svar. Kommer nok til å skaffe meg en god øks og et godt skjold og så får jeg se selv hva jeg liker best og hva jeg syns fungerer best i de ulike situasjonene.

Skrevet

Når det gjelder PvP: 1h + shield mot warrior, rogue og andre shamans. 2h funker fint mot resten.

Selv brukte jeg 2handere lenge, men har bytta til dagger+shield nå. Merker at jeg tåler mye mer, men gjør seff ikke så syk damage med windfury lenger. Syns likevel det er bedre å drepe mobs jevnt og trutt enn å bruke 3 sekunder på én, for så å bruke 2minutter på den neste :p

Er level 60 og bruker Gift of the Elven Magi + Sacred Protector.

Skrevet (endret)

Får se om Windfury er like bra etter den neste patchen, når de fikser et par bugs med den som gjør at du får flere angrep enn du skulle ha. Blir kanskje Rockbiter som blir mer populært igjen.

Øystein

Endret av ØysteinT
Skrevet

Selv bruker jeg 1h axe og shield på orcen min. Har hatt intrykk av at staver gir mye mer nødvendige stats (intellect, spirit og stamina) enn axe + shield. Kommer vel an på hvor godt man går inn for å finne noe bra. (Thottbot + item-mining skulle resultere i et bra funn etterhvert)

Hva som er best i PvP har jeg aldri tenkt på, men jeg liker den ekstra armor som skjoldet gir.

Skrevet

Det er egentlig pga den ekstra armoren der jeg begynte å tenke på å skifte. Er greitt å kunne tåle litt ekstra beating innimellom :) Men nå må jeg begynne å trene meg på øks fra scratch :(

Skrevet

Flott sted å trene opp weaponskill fra bunn er han bugga Khanen i Desolace, som ikke vil flytte seg ut av hytta si, eller ta skade (og slår ikke tilbake).

Kan jo stå og slå på han i evigheter og la skill gå opp.

Øystein

Skrevet

Men så er de tjo bug exploiting som det der de aller fleste ser på som en type juks! Ta heller å spill spillet som det er ment å spilles!

Skrevet

Hehe, gjorde det....gikk fra skill 1 til 135 på kun kort tid :) Nå trenger jeg bare å finne en god øks på AH eller i instance så er jeg good to go!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...