preskatv Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Hei. Hardwaren min er altså P4 [email protected] og 9800pro clokka litt. Så da lurer jeg på om det er prossesoren eller skjermkortet som er flaskehalsen, som gjør at det lagger når alle innstillingene er på fult og masse tropper som hugger løs på hverandre? Snakker da altså om (7k => 10k tropper) Har kanskje tenkt til å oppgradere skjermkortet, så hadde vært kjekt å vite det Har forresten en gig corsair ram hvis det har noe å si.... Og ja, har så klart nyeste driveren til kortet.
TSP Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 (endret) Jeg har 2.2Ghz og klarer 6200 folk med alt på fullt, (med unntak av skjermoppløsning og anti-aliasing) uten at det byr på noe problem. Over 6200 begynner det derimot å slite litt, men jeg har funnet ut at hvis det kun er to hærer som møtes er det akkurat rundt 6000 folk hvis hæren er full . Med dine 3.2Ghz burde du vel klare rundt 10 000 tror jeg... En måte å finne ut når det sier "stopp" på er å gå inn i singleplayer og velg Custom game og velg at det skal være fire forskjellige hærer (bare for å være på den sikre siden, så du ikke trenger legge til mens du "tester"), fyll opp med de gåsoldatene som er flest i hver gruppe. Før eller siden vil det blir rødt (der det står antall units oppe i hjørnet(stopp nå)), det vil si at nå vil PCen din ha problemer med å klare å kjøre spillet, finn ut grensen mellom det hvite og det røde så nøyaktig som du klarer, ved å ta bort/legge til fler units osv. Jeg fant ut at min ligger på omtrent 6200units Forresten du vet vel at vi har en norsk klan her fra forumet? Gå inn her: www.orresnei.com/forum ,eller gå inn i tråden om den et stykke ned på siden. Beklager hvis du ikke skjønte så mye av alt jeg skrev, jeg har ord på meg for å skrive litt tungvint og unødvendig mye innimellom . TSP Endret 13. april 2005 av The Strategy-player
preskatv Skrevet 13. april 2005 Forfatter Skrevet 13. april 2005 Hehe. Ja. Merket det. Men takk for litt hyggelig info om en clan osv da. Alltid hendig det. Men du svarte vel strengt talt ikke på det jeg spurte om Grensen min ligger på 7700. Og det jeg lurer på lyder som følgende: Er det skjermkortet eller CPUen som begrenser for mer?
Chasseur Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Det er mye rart Ram har mye å si. Og også skjermkort minne. Og CPU, men av CPU og skjermkort, vil jeg si skjermkort minne.
ZlummGlumm Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Spørs om det er online/lan eller ikke det. Hvis du speller mot AI så kan jeg trygt si at de sluker CPU. Da kommer det ikke ann på unitstørelsen, men hvor mange units som er der. Prøv å spell mot en venn eller 2 over lan, der kan du se om skjermkortet sliter eller ikke. For da er det ikke no AI som sluker CPU. Du burde nok gå for nytt skjermkort, den CPU'en der er god nok for en stund trur jeg.
preskatv Skrevet 13. april 2005 Forfatter Skrevet 13. april 2005 Ok. Tusen takk karer! Ja, er når jeg spiller mot/med 3 eller flere bots. ikke spilt no særlig stor grad online desverre. Men får klokke minnet og kjøpe nytt skjermkort da
Chasseur Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Sjekk gjerne hvor mange FPS og sånn du får, for og etter klokking, slik at vi kan se resultatet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå