MIZZ_HELL Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Jeg har hatt litt problemer men en harddisk. Når jeg hadde den i så ville ikke windows starte. Så jeg tok å koblet til harddisken når jeg var logget inn i windows (vet ikke om det er så bra..menmen) Da startet jeg VIA Raid tool (kom med hovedkortet), og da sto det på den harddisken som jeg hadde koblet i; failed... hva betyr det???
ELR Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Var det hele feilmeldingen? Legg ved et bilde, eller hele meldingen. Hvis dette var alt, så skjønner ikke jeg noe i alle fall. Kan vel være tusen årsaker til feilen.
MIZZ_HELL Skrevet 16. april 2005 Forfatter Skrevet 16. april 2005 (endret) Nå har jeg lagt til et bilde av den mld som kommer opp.. Endret 16. april 2005 av MIZZ_HELL
_crs_ Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 Det står "failed" fordi SMART status til disken rapporter noe galt. Du vil ikke få noe nærmere forklaring i VIA Raid Tools, enten står det "failed" eller så står det "function normal". Prøv å koble disken direkte til en kontroller uten RAID, og kjør et SMART diagnose program for om mulig å finne nærmere info om hva som er galt. Antakelig har det oppstått en defekt i disken. Trond
MIZZ_HELL Skrevet 17. april 2005 Forfatter Skrevet 17. april 2005 Hvilket program burde jeg bruke til det?
BearCat Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 ... Da startet jeg VIA Raid tool ... Var diskene dine satt opp i et RAID array ? Hvis ikke, er det nok "normalt" at denne softwaren rapporterer en feil..
MIZZ_HELL Skrevet 17. april 2005 Forfatter Skrevet 17. april 2005 Nei, ingen av dem er det. Men det har jo ikke kommet sånn mld før, + at det virker som det er noe galt med den. Menmen... hvis jeg skulle prøve å formatere den, finnes det et program som gjør at jeg kan få det som lå på harddisken tilbake? Synes at jeg har lest om det en plass...
WishYou Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Sannsynligvis er disken herpet. Ser du den i disk management i Windows? Tipper det er enten søpla eller retur som gjelder. Om du ikke finner den i Bios/win disk management vil ingen software kunne hjelpe deg. Dataene er tapt, med mindre du svir et tiltalls tusen på IBAS. Wish
MIZZ_HELL Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 Hehe... sorry ass.. Hva er disk managment og IBAS`?
MIZZ_HELL Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 Hehe... sorry ass.. Hva er disk managment og IBAS`?
MIZZ_HELL Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 Hehe... sorry ass.. Hva er disk management og IBAS`?
MIZZ_HELL Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 (endret) Upps... var ikke meningen å poste så mange ganger.. Endret 18. april 2005 av MIZZ_HELL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå