Elendil Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Var innom Dinside.no idag og der fann eg ein litt spesielt artikkel. http://www.dinside.no/php/art.php?id=211944 Reklame er greit i seg sjølv når det går i positiv retning, men det bør heller ikkje bli for mykje det er min meining. Kva synest dere?
Snorre Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Er ikke helt sikker. Det er jo på en måte bra, fordi de får penger av reklameselskapene, og spillene kan da bli billigere. På en annen måte er det litt dumt, da spill ofte er/var en av de få formene for underholdning der du slapp reklamer.
DarkSlayer Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Tror det blir mer og mer reklame Det ene er at det kan gjøre spillene billigere. Det er en kjennsgjerning at det å lage spill idag vil kreve store investeringer, utviklingsfolk osv osv at prisen går i taket. For å unngå at spilleren skal betale 7, 8, 900kr for et spill så kan reklame få det ned til 400? Men ikke ned til 200 ... det er en grunn til at alle tøffe spill koster 400kr. 200 er nillespill... du vil ikke at ditt råtøffe spill skal identifisere seg med nillespill. Det andre er at dette kan være en måte å hente inn penger fra piratkopiering. Folk piratkopierer ... da kan de godt se litt reklame .. slik at de "betaler" ... slik vi betaler aviser på nett ....
Elendil Skrevet 13. april 2005 Forfatter Skrevet 13. april 2005 Det andre er at dette kan være en måte å hente inn penger fra piratkopiering. Folk piratkopierer ... da kan de godt se litt reklame .. slik at de "betaler" ... slik vi betaler aviser på nett .... Mhm, høyrest ikkje så usannsynlig ut.
Mushaboom Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 I Anarchy Online har de faktisk reklame på vegger, billboards osv, ingame. Det er bare oss gratis spillere som får se reklamen, noe som er helt greit. Er faktisk stilig at de har fått det til så bra som de faktisk har. Ser veldig naturlig ut på mange måter. Hvis de av dere som ikke spiller AO vil se, kan jeg ta et printscreen.
fargoth Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Hvis de av dere som ikke spiller AO vil se, kan jeg ta et printscreen.
MrLee Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 ja. ett annet spill som burde være hyper aktuellt for ingame reklame må jo være The Matrix Online... store urbane områder UTEN reklame blir jo nesten litt merkelig da.. og hvorfor ikke subsidiere utgiftene med ekte reklame inntekter, sitedet for å lage falske? man kan jo muligens unngå avgift på MMO som The matrix Online helt hvis det tar av. (vel å merke bare i "urbane, nåtidsspill"...vil ikke se Cola reklame i WoW f.eks...
Elendil Skrevet 13. april 2005 Forfatter Skrevet 13. april 2005 Som sagt berre det ikkje blir for mykje.
Sigga Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Vel, i noen spill må det jo være med ekte reklame for å skaffe litt "ekte" følelse. Da tenker jeg spessielt på byer og slikt, der det i RL er mye reklame.
Elendil Skrevet 14. april 2005 Forfatter Skrevet 14. april 2005 Vel, i noen spill må det jo være med ekte reklame for å skaffe litt "ekte" følelse. Da tenker jeg spessielt på byer og slikt, der det i RL er mye reklame. Ja, fu har eit poeng der og får utgiveren/utvikleren penger i tillegg så er jo det supert.
Skurupu Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 (endret) Jeg har ingenting imot reklame i spill så lenge det paser inn. Spill satt til våres tidsepoke ville faktisk mangle noe vesentlig uten reklame. Spill som GTA virker mer realistisk med litt reklame rundt om kring. Men for all del, hold dere borte fra fortids RPGene mine! Endret 14. april 2005 av Skurupu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå