Gå til innhold

Auda. På tide å gjøre tastaturet reint?


Anbefalte innlegg

Vi har et sånt brettbart tastatur på kontoret på jobb (det er veldig mye kalkstøv i lufta der). Det er mildt sagt ILLE å skrive på. Tastene er helt gummi, så man kan ikke skrive fort uten å "miste" enkelte bokstaver. Ville aldri hatt noe sånt hjemme. Det går, men må jobbe saktere rett og slett. Det er fullstendig fleksibelt da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har et sånt brettbart tastatur på kontoret på jobb (det er veldig mye kalkstøv i lufta der). Det er mildt sagt ILLE å skrive på. Tastene er helt gummi, så man kan ikke skrive fort uten å "miste" enkelte bokstaver. Ville aldri hatt noe sånt hjemme. Det går, men må jobbe saktere rett og slett. Det er fullstendig fleksibelt da.

Enig i det, er helt ubrukelig til å skrive fort på. Men, ville heller skrevet sakte på ett sånt tastatur, som man kan vaske fort og lettvint, enn å dødd av bakterier. :whistle:

Lenke til kommentar
Nei, men man kan som sagt kjøpe tastatur som man kan "brekke" eller brette hvis man vil si det, disse tåler sprit. Dvs : Man kan ta en klut med 96% og tørke av dem en gang i blandt... Burde hode til å kverke noen bakterier, eneste problemet er jo at disse tastaturen er helt ubrukelige til å skrive fort på.

Men, ville heller skrevet sakt enn å krepere av bakterier.

 

Stakkars tastaturet mitt, lurer på om det er noen kolonier i det etter å ha vært i bruk i +-5 år...... :whistle:

Til desinfisering bør ikke 96% sprit benyttes da det resulterer i sporedannelse hos de fleste bakterier. Mest effektive er 70% sprit som har nok %vann til å føre til en total uttørking av bakterier. Derfor dette blir benyttet som sterilisering av sterilbenker der jeg jobber og ja jeg har tilgang på 96 på labben så det er ikke det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...