Gå til innhold

Apple iBook G4


gnav

Anbefalte innlegg

Søstera mi skal kjøpe seg ny bærbar pc.

 

Skal brukes til: skriving, litt spill (ikke SÅ viktig), musikk, internett og film

Har sett på denne: Apple.no og lurer på:

-Er det noen som anbefaler denne?

-Går det i det hele tatt ann å spille cs og Sims 2 på den (link til spill som er kommet ut for Mac)?

-Hvor mye minne anbefales pris/ytelse?

 

Noen som har andre alternativ. Bør helst være under 10k.

 

EDIT: Finnst det ein Mac versjon av msn tilgjengelig?

Endret av L@xen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig får du ikke noe godt svar på at forum der gjennomsnittsalderen ligger rundt 14 og der alle tror at det er kult å rakke ned på Mac...

 

On-topic: iBooken er en god maskin, CS kan du se langt etter, kommer nok aldri til å gå. Sims, vet ikke, google deg litt rundt for å se om det finnes en mac versjon. Til det du beskriver den skal brukes til, tror jeg iBooken er perfekt.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig får du ikke noe godt svar på at forum der gjennomsnittsalderen ligger rundt 14 og der alle tror at det er kult å rakke ned på Mac...

 

On-topic: iBooken er en god maskin, CS kan du se langt etter, kommer nok aldri til å gå. Sims, vet ikke, google deg litt rundt for å se om det finnes en mac versjon. Til det du beskriver den skal brukes til, tror jeg iBooken er perfekt.

Er man 14 år selv om man ikke er en tilhenger av Mac? Synes ikke iBooken er så bra som alle skal ha det til, skjermen er dårlig, dårlig ram, dårlig skjermkort.

Hvis du i det hele tatt har tenkt til å spille så er det mye bedre å gå for en x86, så er du ikke utesperret fra resten av verden :tease:

Lenke til kommentar
Synes ikke iBooken er så bra som alle skal ha det til, skjermen er dårlig, dårlig ram, dårlig skjermkort.

Du skriver at alt er det er dårlig, men du skriver ikke noe spesifikt om hva som er så dårlig med det du nevner. Vil du ha litt troverdighet bør du underbygge det

du sier...

 

F.eks skjermkort: er det for lite ram?

Har en maskin med 16 mb ram på skjermkort, denne har eg ingen problem å bruke tilfredstillende til f.eks grafisk produksjon. Det er kun om du vil spille eller

holde på med 3D skjermkortet er ekstremt viktig, selvsagt krever OS X litt om

du MÅ kjøre med alle Eye-candy'ene.

 

Så var det skjerm?

 

Ram da, er det fordi det er 233 DDR?

Til det bruket en iBook er tenkt har du ikkje bruk for superraskt minne, det er verken en spillmaskin eller arbeidstasjon.

Lenke til kommentar

iBooken er den billigste bærbare til Apple, så veldig kraftig er den ikke, hvis du sammenligner den med stasjonære. Allikevel, til skriving, surfing, musikk og film er den ypperlig. Spill kan være et problem, du bør sjekke de om de aktuelle spillene finnes til Mac i så fall.

 

Tullete forumbrukere som trenger å rakke ned på andre maskin-platformer enn de bruker selv fordi de har lite selvtillit, er ikke de man bør høre på rådene fra. Hvis noen her i forumet har lyst på en Mac vs x86-diskusjon, bør dere bruke en av trådene som finnes, eller lage en ny.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her nå med en bærbar pc forran meg, og han som sitter ved siden av med sitter på en iBook G4 12". Skall du i det hele tatt tenke på å spille, ville jeg anbefalt pc, men til alt det anne, ville jeg anbefalt mac. Den er liten og lett, har bra batterikapasitet. Sjermen er bra, men blir litt uskarp ved mye direkte lys. Den er litt liten etter min smak, men det er subjetivt.

 

Når det kommer til RAM, bør du ha 512, tips er å kjøpe ram hos komplett e.l. og montere dette selv, da apple tar blodpris for ram.

 

Når det kommer til MAC OSX, er det veldig bra. Ellers kan du lese på mac1.no

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en iBook 12" akkurat nå faktisk. Den er veldig herlig å bruke til alt annet enn spill, noe den absolutt ikke duger til. Unreal Tournament går tålelig bra though. Grei skjerm, super batterikapasitet, men jeg ville hatt minst 512mb RAM, helst 768 eller over. OSX er et herlig operativsystem, og snart kommer en ny versjon ut, noe jeg tror blir veldig bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...