Gå til innhold

Omtale av Darwinia (PC)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en kjensgjerning at litt eldre gamere er fryktelig glad i å snakke om gamle dager, alt var så mye bedre da. Britiske Introversion har nå kommet med Darwinia - strategispill som lykkes veldig bra med å fange retroånden.

Les artikkelen her

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
Skrevet

utrolig artig spill! retrofølelsen på sitt beste!

Skrevet

Hehe, minner om grafikken på Midwinter-spillene jeg pleide å spille på min trofaste gamle Amiga 500 for en 14-15 år siden. Sett oppløsningen til 320x240 så blir det enda mer retro. :p

Dette spillet skal testes ut iallefall.

Skrevet
Karakter 8 av 10 på grafikk? Spillet er kanskje moro og originalt, men grafikken er ikke så god.

Enig.. det er noe her jeg går glipp av. Hva er det ved grafikken som fortjener slik begeistring, for jeg kan ikke se det av skjermbildene i alle fall..

Skrevet

Hmmm... Hva mener dere med at grafikken ikke er så god? Den passer jo perfekt til settingen i spillet, pixelen SKAL sees. (du kan faktisk i options velge om "uhyrene" skal sees med eller uten "pixel-effekt").

Ikke la deg skremme av skjermbildene. Unikt og moro spill.

Skrevet
Karakter 8 av 10 på grafikk? Spillet er kanskje moro og originalt, men grafikken er ikke så god.

Enig.. det er noe her jeg går glipp av. Hva er det ved grafikken som fortjener slik begeistring, for jeg kan ikke se det av skjermbildene i alle fall..

Jeg hadde en mistanke om at denne kommentaren ville komme. :)

Tror veldig mange misforstår begrepet "grafikk". Det er ikke slik at det utelukkende er hvor moderne og teknisk god den er som avgjør hvorvidt spillet er godt rent visuelt. Du må sette det hele i forhold til hva spillet forsøker å formidle. Som jeg skriver i omtalen er grafikken helt sentral for å kunne fange den såkalte retroånden i Darwinia, og den klarer det utmerket. Det hele er flott å se på, samtidig som kamera og menyene er svært funksjonelle.

Grafikken skal være retro på en litt moderne måte, og det klarer Darwinia til karakteren 8/10.

Skrevet

Grafikken må også være slik at det ikke går utover spillet. Det er vel nettopp det den ikke gjør i dette tilfellet. Som gjør at grafikken faktisk er perfekt.

Likevel om det kanskje ikke ser "naturlig" ut, så kan grafikken være god. Tviler du får inn dette på en Amiga. :-)

Skrevet

Som det står i artikkelen:

Darwinia er et lite sjarmtroll, et karismatisk verk for spillveteraner og unge nysgjerrige.

Ikke nødvendigvis alle vil falle for spillet.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...