Chief_R-W Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Er alltid whining på det når en joiner puplic. Fix rates da osv. Man skal fixe rates etter hvilken linje en har. Kjører du høye rates lagger det mer for spilleren og får høyere ms fra servern fordi den må sende ut tastetrykk. Default Connection speed står vel på modem 28 eller 56k i Steam så default config er sikkert rettet etter det. Har du under 1mbit kanb det være greit å kjøre cl_updaterate 60-80 cl_cmdrate 60-80 og rate 15 000- 20 000
Veritas_ Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 (endret) Nei. Så vidt jeg vet opprerer serveren kun med kjente posisjoner. Dvs at det er clienten som utfører "glattingen" av spilleren (ved ex_interp?). Mulig, men hvis serveren bruker de posisjonene den allerede har mottatt? Jeg mener å ha lest tidligere at serveren kan jevne ut bevegelsene. Altså, serveren setter ikke nye posisjoner selv, siden den ikke opererer i mappet. Hvis serveren da hadde satt posisjonene selv kunne jo en spiller gå gjennom vegger, og lignende. Men som sagt; bare en teori. Gå igjennom vegger? No_clip Nei. Servern kjører jo mapet. Serveren kjenner grensene til mapet. Det samme vet clienten. En med 20 i updaterate og en med 100 i updaterate (og cmdrate) møtes. For hver femte pakke han med 100 mottar vil serveren gi beskjed om at spilleren med 20 har flyttet seg litt. Mens hvis to med 100 møtes vil personen flytte seg litt for hver pakke. Dette forutsetter at det er clienten som glatter ut bevegelsen. Som jeg egentlig er temlig sikker på. Mener jeg leste det for en tid tilbake. Men moralen er iallefall at hvis rates har noe å si så er det bare hvis folk beveger seg på kryss av din stilling. Står de iro, kommer mot deg eller går ifra deg så har det ingenting å si fordi personen er på linje hele tiden. Treffer du ikke en kar som du står 2 meter ifra så er det enten elendig aim eller chock/loss på gang. hmm. Ikke sikker på hva jeg forklarte eller ble enig om nå :o Linken funka ikke for meg Lord. Endret 12. april 2005 av Veritas_
ASDASDKL2131 Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Les. Skal stemme ganske bra det som står der, hvis ikke, vel. Jeg gir faen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå