Gå til innhold

Boot problemer etter bios oppdatering, hjeelp


pser

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har oppdatert mitt MSI Neo4 Platinum hovedkort med ny bios ved hjelp av liveupdate til bios versjon 1.20. Etter oppdaterting og en restart av PC vil ikke windows xp starte. Den går igjennom normal boot prosedyre, detekterer disker og lister ut oversikt over irq og devicer. Deretter skriver den som vanlig verifying DMI Pool data og følgende melding kommer umiddelbart:

 

┤Bè▄$┤Bè▄$

 

og den står og henger. Jeg prøvd å endre boot order i bios til å boote på windows xp cd men får akkurat samme feilmelding. Har jeg nettopp kasta hovedkortet ut vinduet med den oppdateringen eller...

 

Hjeeelp

 

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test også reset bios, eller noe sånt. Om det ikke funker burde du fjerne den nye biosen og bruke den gamle.

 

Du har tatt backup av den gamle? Det er ganske lurt. Det er veldig dumt å bruke win flash. Det er ikke 100% stabilt for å si det sånn.

 

Så neste gang du skal flashe ville jeg annbefalle deg også lagre over biosen på en disket, også boote disketten.

Lenke til kommentar

Har flasha 100 vis av ganger før uten at det har vært noen problemer (DELL) i forbindelse med jobben. Det ser ut som at når bios overlater kontroll til harddisk og bootsektor så er det ett eller annet den ikke skjønner.

 

Nei, tok ikke vare på den gamle, men jeg antar at den kan lastes ned i fra MSI og at de støtter å gå tilbake til en eldre versjon.

Lenke til kommentar

Får bootet på CDrom, men ikke på hdd. Hadde det bare vært en feilmelding som kunne si hva som var galt i stedet for ┤Bè▄$┤Bè▄$ som sier meg til fuck you. Irriterende, prøvde nettopp å reset cmos men kom ikke noe videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...