Gå til innhold

2x30cm Sunbeam lysrør, hvor stor strøm ?


Anbefalte innlegg

Heisann, har snart laget ferdig en versjon av hauk (relestyring av paralellporten) hvor jeg har droppet relèene, og bruker altså bare ULN2803A til styring av diverse. Det er 8 utganger, og hver av de tåler 500 mA. Alle viftene mine ligger på under det, men jeg lurte på med lysrørene, hvor mange mA trekker de?

 

Takk på forhånd.. :D

Endret av BenjBøgw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om det er snakk om mA der, de er på 600V. Men er ikke sikker da! Siden det er så stor spenning er det kjangs for at det er mA.

 

Det er jo på sekundærsiden av inverteren! Strømmen er nok en del større på primærsiden, dette går jo fint an å måle seg fram til :)

Lenke til kommentar
Jeg ble litt nyskjerrig selv nå og koblet opp og målte.

En inventer med et katoderør trekker faktsik så mye som

400mA fra 12v en. Med 2 katoderør trekker den 720mA

Ble litt overrasket for trodde ikke det var så mye som

0.7A med 2 katoder. Men det er nå fakta.

Fra maze i en annen post etter et bittelite søk...

Lenke til kommentar

Njaaa. hehe. Det jeg ikke tenkte på er at jeg kan paralellkoble, for å så få 1 A tilsammen liksom. Men bruker Hauk 1.0 programmet av Hondaen, og vet ikke hvordan få 2 porter over 1 knapp. Kan ikke en skit av programmering. :blush:

 

 

Edit: Link til programmet: http://overklokking.no/annet/hauk_1/filer/hauk_1.0.zip i tilfelle noen har noen slags løsning på problemet, hadde vært fint hvis noen kunne lage et prog hvor ikke OVERKLOKKING.NO står over 80% av GUI'en. :whistle:

Endret av BenjBøgw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...