Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte ny data hos pcutstyr.no for noen uker siden. De hadde ikke kabinettet inne på lager, men jeg valgte at de skulle ettersende kabinettet og et kamera jeg også hadde bestilt. Kameraet fikk jeg ca. en uke senere, men kabinettet kom ikke.(Selv om jeg hadde mottatt mail om at det var sendt). Jeg måtte også betale ekstra porto for kamera+kabinett selv om det stod på siden dems at ettersendt varer skulle sendes fraktfrit.

Nå er det over 14 dager siden jeg mottok de første varene, men bare en dag siden jeg mottok kabinettet.

Har jeg rett til å bruke angreretten på de første delene likevel?

Hvordan gjennomføres dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge loven kan du benytte angreretten i intil 14 dager etter at du mottok varene. Om den dagen er en lørdag/søndag gjelder det til første arbeidsdag etter helga. Du kan få problemer med angrefrist på de eldste delene om butikken er vanskelig, men du kan nok kreve portoen igjen om de har lovet deg at du skulle slippe. Det er en avtale de er bundet av.

 

Sjekk ut http://www.lovdata.no

 

Link direkte til loven her.

 

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Du skal ta kontakt med selskapet og gi beskjed om at du ønsker å returnere. Det skal følge med et angrefrist skjema i forsendelsen(?).

 

Siden de har stengt i dag, send en mail og ta vare på denne.

 

Om de IKKE har opplyst om rettighetene du har vedr angrefrist blir fristene betraktlig utvidet. Mener at du har 1 år om de ikke opplyser, sjekk lovdata for å være sikker.

 

(Se kapittel 3 og fire i loven jeg linket til over)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...