Gå til innhold

hva heter tvkortkabelen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
det er sånn rund...

Coaxial, ja

S-Video er også rund. Litt lettere å finne ut hvis du vet hva skjermkortet heter. Du kan jo finne ut av det selv også hvis du gidder å se på produsentens supportsider.

Endret av Pengu
Skrevet (endret)
det er sånn rund...

Coaxial, ja

S-Video er også rund. Litt lettere å finne ut hvis du vet hva skjermkortet heter. Du kan jo finne ut av det selv også hvis du gidder å se på produsentens supportsider.

eller bruke everest :woot:

nVIDIA GeForce4 MX 420

Endret av norma_saw
Skrevet

ok, hvilken akabel bør jeg velge? den må være lenger enn 2 meter... og være fra s-video til scart. skal bestille fra komplett.

takk for hjelpen jeg fikk!!

Skrevet (endret)

Det kan også være en kompositt-kabel for de huene som påstår at alt annet er rundt...? Rart det ikke ble nevnt...

**Edit** Leif var ute på tur igjen **Edit**

Endret av oysfaerg
Skrevet
det du trenger er denne og denne kabelen på 5m hvis tven din har scart ingang. har du svideo inngang på tven trenger du ikke s-video ti scart pluggen eller. Ønsker du 10 m burde denne være et godt valg.

Vil det ikke da bli svart hvitt på tv'n hvis du bruker den kabelen og den overgangen? Det blir det hvertfall hos meg. Hadde en svideo colorfix kabel som ordna dette (den slår vel sammen chrominance og luminance eller no), men den har jeg rota bort

Skrevet (endret)

Det fungerer fint for meg. Blir det svarthvitt kan dette fikses på skjerminnstillingene. Fra NTSC til PAL.

edit: med skjerminnstillinger mener jeg: høyreklikk på skrivebordet-- velg egenskaper-- settings-- advanced-- dispays. dette gjelder ati skjermkort, hvordan man gjør det nvidia basserte skjermkort husker jeg ikke i farta men er noe ligende.

norma_saw: du trenger bare en s-video kabel + en s-video til scart plugg.

Endret av Apocalypse
Skrevet

nå detter jeg ut her.... hvilken skjerm kan man innstille det tv-skjerm eller pc-skjerm, og evt. hvor mye koster sånn kabel?

og trenger jeg noe ekstra programvare/driver for å kjøre tv-ut på skjermkortet?

Skrevet

da kan jeg melde at jeg har bestil det som apocalypse sa, og jeg håper det vil fungere.

BTW: lurer fortsatt på om jeg trenger ekstra programvare/driver for å få det til å fungere.

Skrevet
Det fungerer fint for meg. Blir det svarthvitt kan dette fikses på skjerminnstillingene. Fra NTSC til PAL.

edit: med skjerminnstillinger mener jeg: høyreklikk på skrivebordet-- velg egenskaper-- settings-- advanced-- dispays. dette gjelder ati skjermkort, hvordan man gjør det nvidia basserte skjermkort husker jeg ikke i farta men er noe ligende.

norma_saw: du trenger bare en s-video kabel + en s-video til scart plugg.

Har ikke noe med NTSC til PAL å gjøre. Jeg har det i PAL, men det er kanskje skjermkortet eller tv'n som er for gammal

Skrevet (endret)
BTW: lurer fortsatt på om jeg trenger ekstra programvare/driver for å få det til å fungere.

Det vil muligens fungere uten ny driver, men anbefaler at du innstalerer nyeste.

jeg regner med du bruker windows xp eller win2000? i såfall her er linken for nyeste verson av skjermkort driver'n.

avinnstaler eldre verson av driver. restart pcen. diable antivirus midlertiding mens du legger inn den nye driveren. enable evnt. antivirus. restart pcen.

skriver resten i morra evnt. så regner med at dette står forklart flere andre steder på hw forumet.

Endret av Apocalypse
Skrevet

Det vil muligens fungere uten ny driver, men anbefaler at du innstalerer nyeste.

jeg regner med du bruker windows xp eller win2000? i såfall her er linken for nyeste verson av skjermkort driver'n.

avinnstaler eldre verson av driver. restart pcen. diable antivirus midlertiding mens du legger inn den nye driveren. enable evnt. antivirus. restart pcen.

skriver resten i morra evnt. så regner med at dette står forklart flere andre steder på hw forumet.

og, det finnes sikkeet en nyere driver enn den som var på cden :) takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...