Gå til innhold

Knappen, er den virkelig så viktig?


Anbefalte innlegg

D e vel ikke i bunn aa grunn snakk om at knappan skal vaere gullbelagt. ae trur ikke at man betale ekstra foerr canon sine kameraer foerr at di e av metall og har pakkninge rund knappan som gjoer kameraet sprutsikkert. man betale foerr d man faar. den som sir at 20D tar mer skade av aa dette i bakken enn 300D pga av den e tyngre, maa ta sae naan fysikk tima!

 

Man tar ikke me sae et 1Dmk2 inn i jungelen foerr at d e dyrt! man tar d me sae foerr at d taale forholdan der inne. aa si at f.eks. ae kjoepe mae et kamera foerr at d e dyrt e jo heilt idiotisk. korr mange 300D kameraer skulle ae ta me mae inn i jungel foerr aa vaere sekkert paa at ae hadde et kamera som fungere i 3 mnd? man skal ikke kjope mer enn 4 foer d loenne sae aa kjeope et 1Dmk2.

 

ae har ikke 300D selv (som dokker kanskje har skjoent) men en kompis av mae har et, aa ae satt baere aa venta paa at d skulle komme tyggis ut en eller anna plass naar ae trykte paa en av knappan. d kunne like godt ha vaert kjoept i en rema butikk. naar daakker da sir at d e viktiar at kameraet ligg godt i handa og knappan e lett aa bruke/naa. har daakker provd 20D eller en av 1D kameraene. di e jo mye bedre aa holde i enn 300D pga av stoerrelsen og vekta, detta blir kanskje verre foerr noen me smaa hender. knappsysteme paa 300D i forhold t hjulet som e paa 10D,20D osv e jo 200aar tbake i tid. d finnes ikke et argument i verden foerr aa kjeope 300D eller 350D forran naan av di dyrer modellan, utenom prisen.

 

vennlig hilsen

kelly who

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
D e vel ikke i bunn aa grunn snakk om at knappan skal vaere gullbelagt. ae trur ikke at man betale ekstra foerr canon sine kameraer foerr at di e av metall og har pakkninge rund knappan som gjoer kameraet sprutsikkert. man betale foerr d man faar. den som sir at 20D tar mer skade av aa dette i bakken enn 300D pga av den e tyngre, maa ta sae naan fysikk tima!

 

Man tar ikke me sae et 1Dmk2 inn i jungelen foerr at d e dyrt! man tar d me sae foerr at d taale forholdan der inne. aa si at f.eks. ae kjoepe mae et kamera foerr at d e dyrt e jo heilt idiotisk. korr mange 300D kameraer skulle ae ta me mae inn i jungel foerr aa vaere sekkert paa at ae hadde et kamera som fungere i 3 mnd? man skal ikke kjope mer enn 4 foer d loenne sae aa kjeope et 1Dmk2.

 

ae har ikke 300D selv (som dokker kanskje har skjoent) men en kompis av mae har et, aa ae satt baere aa venta paa at d skulle komme tyggis ut en eller anna plass naar ae trykte paa en av knappan. d kunne like godt ha vaert kjoept i en rema butikk. naar daakker da sir at d e viktiar at kameraet ligg godt i handa og knappan e lett aa bruke/naa. har daakker provd 20D eller en av 1D kameraene. di e jo mye bedre aa holde i enn 300D pga av stoerrelsen og vekta, detta blir kanskje verre foerr noen me smaa hender. knappsysteme paa 300D i forhold t hjulet som e paa 10D,20D osv e jo 200aar tbake i tid. d finnes ikke et argument i verden foerr aa kjeope 300D eller 350D forran naan av di dyrer modellan, utenom prisen.

 

vennlig hilsen

kelly who

Vel hvis du har ventet på tyggis mens du trykket på knappene må det jo være ditt problem. Jeg kan ikke se at der skulle være noen problemer med å ta med seg et 300D i jungelen, ikke et canon ixus heller. Får du en feil med kamera midt i jungelen har du uansett et problem.

 

Men for noe tøys da, tror du virkelig at der er mindre problemer med et 20D i forhold til et 300D eller Ixus for den del?. Tror du virkelig at kamerafeiler skjeldnere hvis det er et dyrere kamera?, hvis et kamera feiler er dette fordi det er en produksjons feil inget annet.

 

Mitt forslag er at du holder deg hjemme fra jungelen, hvis det ikke er bakgården du mener da? Og jeg tror nok heller ikke at der er nevneverdig forskjell på elektronikkens kvalitet på 300,350,10 eller 20D. Alle disse kameraene er såpass billige at der ville ikke vært lønnsomt å produsere de i klasse a materiale.

 

Slik er det bare :thumbup:

 

Ser at denne tråden har blitt ganske aktiv, og jeg ser at det er delte meninger. Jeg går ut ifra at der er 20D++ brukerne som mener at knappenes materiale som er noe av det viktigeste og ikke utførelsen på selve kameraet?

 

Anders

Lenke til kommentar
Man kan forresten kjøpe mange billigste type speilrefleks og ødelegge disse for prisen av at dyrt og solid kamera

... nå snakker du om film-SLR ikke sant? For hvis vi skal sammenlikne 350D med et apparat som koster mange ganger prisen av det, så er det snakk om vesentlig annerledes utstyr enn 20D igjen..

Er 20D så vesentlig mye mer solid enn 350D da? Hvis jeg ville ha noe som var bygd for røff behandling så tror jeg ikke 20D er der jeg hadde stoppet.

Det jeg mente var at siden man ikke kan kjøpe mange 350D for prisen av et 20D, så må eksempelet ditt enten omhandle film-SLR eller 350D og et annet kamera enn 20D.

 

 

Jeg syns forøvrig du skal være svært forsiktig med å antyde at jeg ødelegger tinga mine med vilje, med slike bemerkninger tilfører du lite til debatten (?).

Mitt utstyr er med meg der jeg er, og det medfører at et og annet en eller annen gang går i bakken, jeg kan dette på sykkel, miste en sekk mens jeg klatrer i en bratt skråning i skauen, ryke en reim på en bag, whatnot. Selvfølgelig herper jeg ikke de dyre greiene mine med vilje, sånne antydninger kan du etter min mening spare deg for.

Lenke til kommentar

Vel hvis du har ventet på tyggis mens du trykket på knappene må det jo være ditt problem. Jeg kan ikke se at der skulle være noen problemer med å ta med seg et 300D i jungelen, ikke et canon ixus heller. Får du en feil med kamera midt i jungelen har du uansett et problem.

 

Men for noe tøys da, tror du virkelig at der er mindre problemer med et 20D i forhold til et 300D eller Ixus for den del?. Tror du virkelig at kamerafeiler skjeldnere hvis det er et dyrere kamera?, hvis et kamera feiler er dette fordi det er en produksjons feil inget annet.

 

Mitt forslag er at du holder deg hjemme fra jungelen, hvis det ikke er bakgården du mener da? Og jeg tror nok heller ikke at der er nevneverdig forskjell på elektronikkens kvalitet på 300,350,10 eller 20D. Alle disse kameraene er såpass billige at der ville ikke vært lønnsomt å produsere de i klasse a materiale.

 

Slik er det bare  :thumbup:

 

Ser at denne tråden har blitt ganske aktiv, og jeg ser at det er delte meninger. Jeg går ut ifra at der er 20D++ brukerne som mener at knappenes materiale som er noe av det viktigeste og ikke utførelsen på selve kameraet?

 

Anders

Vest du ikke ser et problem i d, saa e d foerr at du ikke har vaert der. 20D e mye mer beskyttet mor fukt og sand/stoev enn 300D. 300D vil uten tvil fortere ta t sae dette, som igjen kan skade kameraet. selvfoelgeli kan aassaa dette skje me 20D, men sjangsen e mindre. man har jo da seff et problem uansett, men som sagt sjangsen e mindre!

 

du sier: Tror du virkelig at kamerafeiler skjeldnere hvis det er et dyrere kamera?

- nei. produskjonsfeiler kan skje me hvilke som helst kamera. aa d har ae heller ikke paastaat, ikke me vilje iaffal. men ae e ganske sekker paa at di dyrer kameraen varer lengre enn et billigere. ogsaa under paakjenning.

 

At d e forskjell paa komponentan i 300D og 20D e et faktum, enten du like d eller ikke. naar du kommer t 1dmk2 e d enda stoerre forskjeller. helt ned til di minste transistorene og icbrikkene (som er av militer kvalitet)

 

quote: Jeg går ut ifra at der er 20D++ brukerne som mener at knappenes materiale som er noe av det viktigeste og ikke utførelsen på selve kameraet?

- at kameraet e solidbygget gaar jo ikke paa bekostning av utfoerelsen av kameraet, heller motsatt... di dyrer, mer solide kameraene er jo ogsaa mer avanserte og enklere aa bruke i di fleste tillfeller (vet om noen unntak)

ae vil meine at man velge ikke enten et kamera som er solig bygget eller et kamera som er godt og holde i, man faar begge delan.

 

vil avslutte me at folk faar velge korsn kamera dem vil ha. like daem 300D saa for all del kjoep d, men ikke kom og fortell mae at du faar et like bra kamera som 20D eller 1dmk2. foerr d e idiotisk.

 

vennlig hilsen

Kelly who

 

ellers like ae diskusjon, kan sekkert komme naakka godt ut av detta :)

men som Olemm sier (en av di faa fornuftige her :p ), proev aa vaere litt sakli. man kaste ikke utstyre sett rundt om kring baere foerr at d e dyrt.

Endret av kelly_who
Lenke til kommentar

Jeg tror også at denne diskusjoen er sunn for de fleste her inne :)

 

Jeg har iallefall fått mange gode synsvinkler på diverse ved å lese gjennom tråden og svare. Sammtidig tror jeg mange som skal velge nytt kamera også vil ha godt av å ta en titt på tråden :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg syns forøvrig du skal være svært forsiktig med å antyde at jeg ødelegger tinga mine med vilje, med slike bemerkninger tilfører du lite til debatten (?).

Det var ikke ment som noe angrep på deg, men les hva du selv skriver da mann:

 

Man deiser aldri utstyr i bakken... ikke med vilje i alle fall, ... [snip] ... Har ikke gjort det med kamera, men om/når jeg gjør det kommer jeg til å gjøre det med et kamera jeg oppfatter som solid bygd :).

 

Hva annet høres dette ut som om du kanskje finner ut at en dag skal du deise et kamera i bakken, og da vil du deise et kamera du oppfatter som solid i bakken??? :p

 

Jeg kan i hvertfall ikke lese det annerledes. :cool:

Lenke til kommentar

Det er godt mulig jeg er uklar her, det jeg skreiv - det jeg mente med de formuleringene i alle fall - er at i og med at jeg ikke kan garantere at jeg aldri kommer til å miste fotoutstyret mitt i bakken o.l. holder jeg meg unna det utstyret som jeg oppfatter som dårligst hva byggekvalitet angår fordi jeg oppfatter dette utstyret som dårligere rusta mot et slikt uhell.

 

I og med min skepsis mot utstyr jeg oppfatter som av dårlig byggekvalitet (og unnlater å kjøpe sådant), kommer det til å være slik at om jeg noen sinne kommer til å miste fotoapparatet mitt i bakken, så kommer dette apparatet til å være et jeg oppfatter som av god byggekvalitet (altså: jeg kjøper ikke fotoutstyr jeg oppfatter som "av dårlig kvalitet", ergo, om jeg mister mitt fotoutstyr i bakken, vil det ikke være fotoutstyr jeg oppfatter som "av dårlig kvalitet").

 

(hvorvidt det faktisk kommer til å hjelpe meg at det er utstyr jeg oppfatter som av god kvalitet, det er en helt annen historie, og det har jeg ingen intensjon om å finne ut av, :). Poenget mitt var egentlig bare at uhell skjer.)

 

Ser at det du siterer der ikke var av mine mest elegant formulerte setninger, dessverre er ofte den kritiske gjennomlesningen skadelidende i undertegnedes foruminnlegg. Ser at jeg under andre omstendigheter kanskje ville ha skrevet "revider" i margen :)

 

Jeg oppfatta det forøvrig ikke som et angrep, bare som irrelevant for diskusjonen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, Kelly Who. Er selv fornøyd eier av Eos 20d, og er enig med deg i det meste, men en ting vil jeg tilføye av negativ art. Det er vanskelig å lese dine innlegg på dialekt uten æøå. En del av de problemene kan du spare oss for med å bytte ut noen av ordene med bokmål: f eks "førr", som blir "foerr" på din malaisiske nett-kafe, skrives enkelt og greit "for". For øvrig enig i at de som ikke reiser i andre verdensdeler, eller tar mange tusen bilder i mnd, bør holde kjeft når holdbarhet diskuteres. Neste utgift for meg blir å bytte ut kit-zoomen før jeg drar til huset vårt i Afrika snart. Lykke til på dine reiser, Kelly!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...