Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noe muffins eller bare billig?


Anbefalte innlegg

ville brukt en anna forsterker om eg va deg. Man kan aldri ha for mye watt på subben. Eg har to subber på 300 watt rms hver, men presse 850 watt inn i dem. Men det blir fort dyrt, dessuten må du kanskje se på kondensator, for trur den der subben kommer til å suge en god del strøm når du begynne å spille høyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke kjøpt den der for alt verden.

Det er ikke ett eneste T/S parameter eler relevante opplysninger om elementet å finne noen steder. Hva med følsomheten? er den på 82 eller 88 f. eks.

Husk at db - skalaen er logaritmisk, så om subben har dårlig følsomhet vil den spille lavere enn en med høyere følsomhet ved samme effektpådrag.

 

2000W er MAX verdi, RMS er 1000W, det er det du bør se på.

Elementet ser urovekkende tungdrevet ut, og selgerne legger mer vekt på "bling-bling" faktor enn evne til å gjengi lyd.

 

Forsterkere og watt er også et begrep som det tulles mye med.

Den forsterkeren på det elementet vil bli utrolig trist er jeg redd :whistle:

 

Tror du vil få mye mer for penga hos Eltek.

Det er iallefall min mening :)

Lenke til kommentar

Hvor i landet bor du da? Kan være du bor ikke så langt unna noen som har litt av hvert i butikken vettu :)

Ellers anbefaler jeg rett og slett å høre på seriøse forhandlere som er interessert i å selge deg god lyd til riktig pris.

Du kan jo foreksempel høre med folka som jeg linka til, klart de vil selge deg det de har, men de er såpass objektive at det skulle gå bra å spørre om de kjenner til det du lurer på i begynnelsen av tråden. Lars Engen er foreksempel en av toppfolka innen bilstereobygg i Norge, og Eltek har to år på rad vunnet førsteplasser i EMMA. Importøren av Soundstream er også en person jeg anser som objektiv og seriøs når det kommer til anbefalinger, så er det noe du lurer på så ville jeg rett og slett send en mail eller ringt :)

 

Kom med et forslag her. se om det ikke kunne være noe for deg også :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...