Gå til innhold

Hvilket profession er best til å tjene fast cash?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Skinning og Leatherworking som profession. Skinning har jeg 300 i og Leatherworking 234.

Det jeg lurte på var hvis jeg skifter ut Leatherworking med Mining, mister jeg alle skillsene på leatherworking og må begynne på nytt hvis jeg bestemmer meg for å skifte tilbake til leatherworking senere?

Oh, jeg er night Elf, hvor kan jeg lære mining og hvor mye koster det? :D

Skrevet

Du mister alt, og må lære alt (apprentice, journeyman, expert, artisan + recipes) på nytt.

Apprentice mining koster vel noe sånt som 10c, og finnes i en eller annen crappy NE-by. :p Se etter en forge, der henger mining/blacksmithing-gutta.

Gjest member-60584
Skrevet

er en illusjon at du tjener penger på crafting...

Skrevet (endret)

Fisking og matlaging er forresten prima måter å tjene penger på. Deviate fish/firefin snappers/oily blackmouth har jeg selv fått opptil 15s per stykk for. Resten av fiskene brukes for å få matlaging opp til 175 eller så (raw brilliant smallfish, raw longjaw mud snapper, raw bristle whisker catfish, disse får man en haug av).

Med matlaging kan man lage mat som gir opptil +12 spirit/stamina og +10 til ymse andre stats (intellect, agility, etc.), og disse får du en del for på AH.

Matlaging/fisking/førstehjelp kan du også ha i tillegg til de to første "yrkene", så det er ingen grunn til å ikke velge dem.

Endret av psilocybe
Skrevet

Kommer an på lvl ditt. Jeg har herb\alchemy, i starten går det ganske trått, siden du ikke får lagd noen særlig bra potions. Nå har jeg kommet meg opp på 280 alchemy, og lager veldig mye fine pots. ta feks greater intellect potion, lette ingredienser å få tak i, og de selges lett på AH. 5 stk går for ca 4 gull. tar du en dag og farmer herbs og lvler opp alch, så skal du se du soper inn store summer.

Skrevet

takk for raske svar, jeg har bestemt meg for å kjøre herb/alchemy mens min venn skal ta mining/skinning, så deler vi på potion og penger. Vi skal begge kjøpe spillet 15. og starte på en av de nye pvp serverene, så om flere norske har interesse å bli med som en gruppe på horde siden så send meg gjerne en privat melding

Skrevet

Jeg tror enchanting kan være veldig bra også, hvis du har f.eks herbalism og enchanting så kan du selge herbs og selge enchants på våpen o.l til andre players...kan skaffe deg et par gull på en enchant

Skrevet
Jeg tror enchanting kan være veldig bra også, hvis du har f.eks herbalism og enchanting så kan du selge herbs og selge enchants på våpen o.l til andre players...kan skaffe deg et par gull på en enchant

Skal man ha enchanting er nok tailoring et mye bedre valg, med mindre du allerede er stinn av gryn så du kan kjøpe grønne/blå items.

Skrevet

Skal man ha enchanting er nok tailoring et mye bedre valg, med mindre du allerede er stinn av gryn så du kan kjøpe grønne/blå items.

Ja det er nok sant...

Jeg har selv ikke bestemt meg helt for hva slags yrker jeg skal ha, men jeg tror det blir gathering/gathering ;)

Skrevet

På dragonmaw er det da omvendt, siden alle minere\herbalists selger varene sine for ca. vendor price.

Håpløst om du vil tjene penger, flott som faen om du vil være julenisse.

Skrevet
man kan jo ta enchanting som gathering da, og selve "dustet" or essensene man finner på ah?

Ja, det kan man også tjene bra cash på, dream dust og lignende er ganske verdifullt

Gjest Slettet-QqZexW9o
Skrevet

Skinning og mining ja.

Koster(det er ikke så dyrt) ikke noe å avansere som med det andre professions

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...