Gå til innhold

CD-brenner fusker under Windows XP


fuzzy76

Anbefalte innlegg

Min Hewlett Packard 8100i CD-brenner feilbrenner konstant etter at jeg oppgraderte til Windows XP.

 

Platene ser tom ut i explorer (0 mb used, 12 mb free sånn ca.) men ISOBuster klarer å lese platene med beskjed om at session'en er åpen (JA, jeg har sjekka av for "finalize cd" i Nero).

 

Jeg har prøvd både Nero 5.5.5.1 (eller var det .4) og HP BurnDirect eller hva f... det programmet het...

 

HP support påstår at de ikke kan hjelpe meg fordi jeg bruker programvare som ikke fulgte med driven. Programvaren som fulgte med driven lar seg ikke installere på XP, den påstår at jeg ikke har en HP SureStore drive i maskinen... Har prøvd å tvinge install, men det hjalp ikke stort... Fikk installert Drive Diagnostics fra HP, og den påsto ihvertfall at brenneren min var frisk og rask. :-/

 

IDE-Oppsettet mitt er som følger:

 

Kabel 1: SYSTEMDISK - BRENNER

Kabel 2: EXTRADISK - LINUXDISK

 

Jeg har prøvd å deaktivere DMA for brenneren ettersom noen har påstått at HP-brennere ikke er glad i DMA-overføringer uten at det har hjulpet.

 

Jeg har fått tak i en hacket firmware-oppgradering som egentlig er ment for Sony CRX-100 (egentlig samme brenner), men HP's firmware updater finner ikke driven min... *sukk*

 

Noen forslag i det hele tatt, eller skal jeg bare gi opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...