Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slideshow eller tumbnails?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hva er den mest elegante måten å legge bilder ut på hjemmesiden?

 

Fant noen scrips men de var php. (såfremst ikke noen har en bruksanvisning, for jeg skjønte ikke det helt) Så spørsmålet er om noen har et tips på beste fremgangsmåte? Er dette implementert i adobe golive 6.0. (eller plug in)

 

Kort sagt er jeg ute etter noe slikt:

http://www.zinkwazi.com/greg/trips/phpslid...l&currentPic=25

eller

http://squitosoft.angrymosquito.com/demo/i...magedir=images/

 

Noen som har gode eksempler på tumbnail?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-04 10:09, Kafarsken skrev:

Hei!


Hva er den mest elegante måten å legge bilder ut på hjemmesiden?


Fant noen scrips men de var php. (såfremst ikke noen har en bruksanvisning, for jeg skjønte ikke det helt) Så spørsmålet er om noen har et tips på beste fremgangsmåte? Er dette implementert i adobe golive 6.0. (eller plug in)


Kort sagt er jeg ute etter noe slikt:


eller



Noen som har gode eksempler på tumbnail?


 

Personlig liker jeg bedre slideshows. - Men det er vel uansett smak og behag, hva folk syns om det,.. kanskje tilby begge deler så folk kan velge ?

Lenke til kommentar

Tja.. kommer jo ann på hvor mye du er villig til å pynte på/gjøre selv det. Det finnes jo tonnevis av programmer der ute som lager thumbs og setter opp sidene, men blir aldri uten det lille 'personlige preget' som man bør legge til selv. Du kan jo f.eks begynne med AcdSee til og lage thumbsa, også begynne og redigere litt på siden utifra det selv..

Lenke til kommentar

En server med php og gd installert vil gjøre jobben. Har brukt dette selv.

 

Du lager deg da et script i php som automatisk resizer og laster opp bildene for deg.

 

Da trenger du kun å laste opp orginalen ved hjelp av et skjema på hjemmesiden så vil thumben autogeneres...

 

Kunne ha skrevet et slikt for deg, men har for mye å gjøre om dagen.

Lenke til kommentar

Takk for den. Fin side du har laget. Sånn vil jeg også ha.. Eneste problemet er at jeg ikke skjønner php. Ser de prøver å forklare hvordan man gjør det. Hvordan kan jeg finne ut om jeg har SHELL ACCESS til hotellet mitt?

 

Et spørsmål: Hvem er det du har bilder av i galleriet ditt? Gamle "kryss"! :wink: Hehe.

Lenke til kommentar

Har et slideshow i java du kan få... det er skrevet for java 1.2 så det må skrives om til java 1.1 hvis det skal funke i ie...

 

eksempel her (funker i alle nettlesere utenom ie med ms sin jvm)

 

_________________

Jesus saves, but only Buddah makes incremental backups.

 

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-07-05 14:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...