Gå til innhold

Adaware, Spybot OG Windows Antispyware


Anbefalte innlegg

Ved en personlig glipp i konsentrasjonen så var jeg så flink å legge inn en 30mb install fil som tilsynelatende innehold verken mer eller mindre enn adware og spyware (yiihaa). Så måtte jeg se og få fjerna greiene og. La inn og oppdaterte Adaware og Spybot S&D. Scanna og fjerna det som var å finne.

 

Men jeg var ikke helt fornøyd, så jeg måtte finne noe mer å scanne med som forsikring på at jeg fikk alt. Så jeg søkte på google, og fant en tingest jeg ikke kan huske å ha hørt om før. Microsoft AntiSpyware (beta1).

Jeg lasta ned og installerte og oppdaterte.

 

Det virka egentlig som en modifisering av Adaware. Men, den fant faktisk endel tingester som Adaware ikke fant. I tillegg så klarte den å fjerne en prosess som var igang uten å måtte restarte (som Adaware ville ha meg til å gjøre).

Dette var verken mer eller mindre en positiv overraskelse ifra Microsoft sin side.

 

Er det noen som har noe erfaringer med MSAntiSpyware?

 

Er Spybot og adaware nok til å fjerne all spy/adware?

Endret av troyel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å nevne det: Ingen programmer fjerner alt, da hadde vi visst det.

 

MS Antispyware er en videreføring av Giant som Microsoft har kjøpt og satt sin egen logo på. Det er nesten nøyaktig det samme programmet, og det har fått glimrende omtaler. Alle jeg har hørt om skryter veldig av det. Noen har riktignok opplevd at ikke-spyware har blitt stemplet som spyware, men det er vel få tilfeller.

 

Selv bruker jeg bare Ad-Aware og Spybot. Tok en scan her om dagen og fant 0 som vanlig, og det var over en måned siden siste scan. Min erfaring er at en god brannmur (både software og i router) samt en bra nettleser som f.eks Opera hindrer det aller meste. Det gjør det hvertfall her.

Lenke til kommentar

Adaware, spybot og MsantiSpyware finner fortiden ingenting. Men når jeg bruker IE og hopper innpå sider så popper det plutselig opp andre sider med reklame om mer eller mindre snuskete sms tjenester. Jeg er fast bruker av opera men det hender at man blir tvingt til å bruke IE. F.eks sitecore (web publishing, administrering prog) så må man bruke IE. Og windows update seff.. Irriterende.

Lenke til kommentar

Jeg la inn Microsoft Antispyware her om dagen og det fant noen filer som ikke adaware fant :yes:

 

Men når kjæringa logger på så endrer den startsiden hennes til min :hmm:

Jeg finner ingen mulighet til å ende den slik at hu kan ha sin egen startside.

 

Var pent nødt til å avinnstalere det frem til jeg finner en løsning på det problemet :cry:

 

Er det noen her som har samme problemet ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...