Gå til innhold

Går det ann å fjerne Internet Explorer?

BS10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får sånne pop ups hele tiden.. Selv om jeg ikke er innpå Internet, veldi irriterende. Jeg har kjørt masse spyware scan å greier men det forsvinner ikke.. Så da lurer jeg på om problemet forsvinner dersom jeg fjerner Internet Explorer viss det går ann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I xp:

Starte -> Kontrollpanel -> Legg til/fjern programmer -> Legg til/fjern windows komponenter -> ta vekk haken for ie -> neste

følg deretter anvisninger.... bør funke :)

Skrevet

Fjerner du i kontrollpanel fjernes bare ikonene og slikt, men ikke selve IE.

Men IE er såpass integrert i windows at det er nok ganske vanskelig å fjerne den helt. Dessuten så vil ikke windows update virke, og kanskje ikke engang explorer :no:

Og husk at noen sider støtter bare Internet Explorer...

Har du prøvd å scanne for spyware o.l. i safe mode? Og prøvd flere ulike programmer?

Skrevet

Særdeles vanskelig å fjerne en komponent som Windows XP er så godt som avhengig av.

Følg disse punktene og du vil aldri se spyware, virus eller popups noen gang igjen. (Basert på mine erfaringer). I tillegg; Slutt å surf på lugubre websider. ;) :!:

- Formater

- Reinstaller windows

- Aktiver brannmuren

- Installer anti-virus-program

- Oppdater Windows og anti-virus.

- Last ned og bruk Opera eller Firefox istedet for Internet fucking explorer.

Skrevet

"Eneste" grunn til å beholde explorer er updates fra microsoft, men det er i tillegg en veldig god grunn :p

Og de har rett i at det ikke er IE som er problemet, men noe annet lurt som er installert. Anbefaler å laste ned XP tweaking guide, og følge oppsettet der.

http://www.tweakguides.com/XPTC.html

Ofte enklere å starte helt fra scratch enn å fikse en gammel xp install.

Funker meget bra!

Lykke til

Skrevet

jeg hadde det problemet når jeg brukte kazaa for lenge siden. det forsvant ikke før jeg kasta ut kazaa.

(og det gjorde jeg når ikonene mine på skrivebordet plutselig begynte å havne i søppelbøtta :nei: )

Skrevet (endret)
Skal du sjekke nett banken din er IE ganske greit og ha!  :roll:

Det kommer vel helt an på banken din det.

Som sagt hundre ganger før, explorer-engine er en integrert del av Windows. Man kan, og bør, ikke fjerne den. Det går i teorien, men da går nok det meste i dass. Gjør vel ikke noe å ha IE der?

Endret av Dell_Inspiron

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...