Hotvedt Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Heisann! Jeg er med å arrangere et mellomstort lan, med minst 200+ deltagere, og vi skal derfor fyre opp en server eller fem Hva slags hw er minimum for å kjøre "glatt"? vil en amd64 3000+, 1 gb ram, og en god 80gb disk være mer en nok? her snakker vi om higher brackets i compoer, dvs kvartfinaler og oppover! (Lagg er fyfy) alt samme vil være koblet rett i en 32porters gb switch(muligens core? formeninger her?), med gb uplink til alle bordswither. anyhow.. hvor mange servere kan jeg kjøre på slik hw samtidig, hvor mye er "ønskelig"? Er det spesielle programmer som man bruker til å sette opp servere med, eller brukes bare dedicated server i steam? jeg har skjønt det slik at det er mulig å sette opp flere servere på en pc samtidig, men hindrer ikke dedicated server dette? eller muliggjør det multiserver-hosting? Hvilket os burde jeg kjøre? til slutt: Noen i norge som spesialiserer seg på utlån av rene ws til lan, eller er dette for det meste eid av arrangører/ eventet selv?
A.J Green Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Hardwaren skal være bra nok. Det med multihosting vet jeg fint lite om.
nree Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Hei, men den hw du har satt opp der kan du få ein kjempe bra server. Bare så du vet det så holder det med ein P4 2.0GHz 512MBDDR og 40GB hd på eit lan med 32 spillere samtidig uten lagg.. (basert på erfaringer) Men vist du velger og kjøre ein sånn pc vil jeg råde deg og ha gb nettverkskort på denne og koble den rett til hovedswitchen på lanet... BTW: Var foresten den som var ansvarlig for cs server på eit lan med 160 - 170 folk her forleden.
Admin'c Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 srcds.com. Anbefaler linux! og 2ghz holder en god stund, men jo kraftigere jo mer har du å gå på =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå