Gå til innhold

Netshop kan ikke pakke inn data!


Anbefalte innlegg

Kjøpte ett CM stacker fra netshop engang. (fikk sjokolade) og der var det ene hjørnet av kassa slått inn. Det var heldigvis bare den nederste plata for PSU som var slått inn så det var ingen skader på selve kabinettet. Men det var godt synlig hva som var i kassa så sjønner ikke at posten ikke kan være litt forsiktige med sånne ting. skal ikke være nødvendig og skrive "Ikke kast denne PCen i bakken" på kassa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morten K. Om netshop har skrudd fast et 3d kort som det skal skrus fast, og pakket pcn inn som den bør pakkes inn, skal ikke postens behandling få 3d kortet til å hoppe opp av agp-slotten, og ligge å rulle over pci-slottene.

Det skulle man kanskje tro, men etter å ha sett hvordan den ene pcen min så ut etter en tur igjennom posten, så er jeg åpen for det meste. Til tider klarer de å lage skader av en slik størrelse at du skulle tro det var nturstridig (inne i mitt kabinett var mye metall bøyd, skuer knekt, og gjenger slipt ned, jeg forstår ikke hvordna man kan få det til med såpass lite utvendig skade, kabinettet hadde bare en bulk).

 

AtW

Lenke til kommentar
Vel, ting tar skade gjennom posten. Hjalp en kamerat med å få solgt PC'en sin i fjor. Det var han som pakket og sendte maskina. Tok ikke lang tid før kjøper var på tråden og fortalte at maskina ikke funket. Så jeg hjalp ham med litt "telefon-support" før han sendte maskina tilbake slik at jeg fikk byttet hovedkort og RAM, satt på plass HD'en igjen. Skrudd fast fronten som var knekt av på alle de 6 originale festene(!) - heldigvis var produsent fremsynt nok til å ha dobbelt sett med fester. I tillegg var DVD-ROM kommet på skrå (den kunne kun festes med skruer på den ene siden av kabinettet, så der måtte jeg bruke vold for å få kabinettet tilbake til sin originale form slik at den sto beint igjen).

 

Etter at hovedkort og RAM var byttet fungerte i alle fall maskina slik den skulle. Så jeg sørget for at den ble pakket inn en skikkelig eske, i motsetning til de to lagene med papp som originalt var i rundt maskina.

 

Det er egentlig utrolig at posten får lov til å drive på slikt. Siden idioten som sendte pakken ikke hadde sendt pakken forsikret, så var det jo ikke akkurat slik at det gikk an å få noe penger tilbake fra posten heller.

-----------

 

Tilbake til saken (nesten i alle fall);

 

raffegutten: For det første tror jeg det blir mye greiere å få hjelp hvis du holder en litt annen tone og ikke tar den "hva f**n anklager dere meg for j'vler! jeg kødder ikke" [edit: Du kan gjerne bruke andre smilier/modere bruken litt hvis du føler for det]

 

And then: Hvis pakken ikke var pakket forsvarlig fra netshop sin side (dvs. ingen isolasjon i rundt kabinettet i form av isopor støtter, eller tilsvarende) er det nok netshop det må snakkes med. Hvis pakken var pakket skikkelig, må posten ha brukt veldig mye vold mot pakken. Finnes ingen andre gode forklaringer.

Det skal være umulig å sende en Pc uforsikret som privatperson.Eneste valget er Norgespakke og da er du automatisk forsikret.

Lenke til kommentar

Om pakken med maskina var uskadd når den ble henta og innholdet såg så "omplassert ut" når en åpna pakken, burde en tatt bilder av innhold og pakken og reist tilbake til de som leverte pakken fra seg (Postkontoret) og skrevet skademeldinger. - Såg pakken "herpa ut" når en mottok pakken burde man åpne og sjekke innholdet og skrevet "skademelding" før en tok pakken med hjem.

 

Eg har 3 ulike maskiner (Socket A og S939) som ikke har låseklips til skjermkortet, et K7Turbo2 fra 2000/2001 har "låsen".

- Skal nødvendigvis ikke store dunket til om maskina ligger på "hodet" med hovedkortet øverst og skjermkortet "hengende" når eneste "låsinga" av skjermkortet er skruen ved bakplata i kabinettet, før skjermkortet "detter" ut av sporet fremover. Om neste omlasting plasserer eska med maskina "rett vei" vil sannsynligvis kortet "falle ned" fremover, bruker festet mot bakplata som ei hengsle.

 

Slike ømtålige varer skulle kanskje vært sendt som "særpakke" , men den "pakkekoden" er vel tatt ut av lista - spørs om slike pakker hadde blitt behandla med "silkehansker" "uansett".

Lenke til kommentar

Netshop har jo vært så flinke til å svare i slike tråder som har anngått dem.

Synes det er litt rart at de ikke har kommet med et innlegg.

 

Ikke for å kritisere Netshop,men bare en spekulasjon:

Har Netshop blitt "for store"?

Ref:Denne artikelen.

Synes også prisene til Netshop har gått mye opp.

De svarer seint på mail i forhold til før (egen erfaring).

 

Har de rett og slett så mye å gjøre nå at de ikke kan levere den kvaliteten de kunne levere før de ble "for store"???

 

Edit:Jeg har ikke fått sjokolade heller de 2 siste gangene jeg har bestilt fra dem. :p

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Jeg holder en knapp på at dette skyldes Posten..

 

sendte selv 2 PC`er pakket med 10 Cm bobleplast rundt de, i en stor pappeske.

 

den ene PC`en kom fram til lillehammer totalt knust, alt var brekt / knekt osv..

mens den andre hadde kraftige bulker på alle sider, men fungerte... dog ikke takket være posten..

 

hva de gjorde med den pakken skulle jeg likt å visst, men fikk aldri svar på det.

Lenke til kommentar
Jeg holder en knapp på at dette skyldes Posten..

 

sendte selv 2 PC`er pakket med 10 Cm bobleplast rundt de, i en stor pappeske.

 

den ene PC`en kom fram til lillehammer totalt knust, alt var brekt / knekt osv..

mens den andre hadde kraftige bulker på alle sider, men fungerte... dog ikke takket være posten..

 

hva de gjorde med den pakken skulle jeg likt å visst, men fikk aldri svar på det.

Joda holder en knapp på Posten jeg også i denne saken. Synes bare det er litt rart at ikke Netshop har vært her å lagt inn et innlegg. Hadde de gjort det,så er jeg sikker på at denne tråden ville vært avsluttet for lenge siden. Netshop har jo alltid vært raske å ordne opp ting her på forumet.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Pakken er jo forsikret gjennom posten. Ring til Posten og krev dem for nye deler + 400kr timen i lønn for å reparere din egen pc.

Jeg tror det er Netshop som må kreve erstaning av Posten,ikke trådstarter.

Trådstarter må sende delene i retur og kreve pengene tilbake eller nye deler.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Netshop har jo vært så flinke til å svare i slike tråder som har anngått dem.

Synes det er litt rart at de ikke har kommet med et innlegg.

 

Ikke for å kritisere Netshop,men bare en spekulasjon:

Har Netshop blitt "for store"?

Ref:Denne artikelen.

Synes også prisene til Netshop har gått mye opp.

De svarer seint på mail i forhold til før (egen erfaring).

 

Har de rett og slett så mye å gjøre nå at de ikke kan levere den kvaliteten de kunne levere før de ble "for store"???

 

Edit:Jeg har ikke fått sjokolade heller de 2 siste gangene jeg har bestilt fra dem.    :p

Jeg Quoter meg selv. Jeg vil gjerne vite hva dere andre synes om Netshop slik de er i dag?

For meg virker det som Netshop er hellig her på forumet.

Alle som kritiserer Netshop får masse "kjeft".

Jeg har selv vært forbannet på Netshop nettopp fordi de brukte så lang tid på en liten fillesak.

Regner med å bli "hengt" av dere forumbrukere nå...men vil hvertfall komme med mitt inntrykk av Netshop.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Er mottaker som må ta kontakt med Posten. Var ihvertfall det da de klarte å rote bort en bærbar PC som skulle til service. De tok kontakt og ordnet alt det formelle, jeg sendte inn kopi av pakkeslipp som jeg heldigvis hadde tatt vare på...

 

Fikk erstatta så å si hele beløpet for en PC som var knapt to å gammel. Beløpsgrensa for Norgespakke er maks 10 000.

 

Edit: Er vel bare å gå inn på posten.no og se hva som står der om skadet forsending...

Endret av jag
Lenke til kommentar
Joda holder en knapp på Posten jeg også i denne saken. Synes bare det er litt rart at ikke Netshop har vært her å lagt inn et innlegg. Hadde de gjort det,så er jeg sikker på at denne tråden ville vært avsluttet for lenge siden. Netshop har jo alltid vært raske å ordne opp ting her på forumet.

Hei Morten K og dere andre ! Årsaken til at vi ikke har svart her er at jeg ikke har klart å finne noe info på denne konkrete saken her hos oss, og da må svaret bli på generell basis og ikke konkret på denne hendelsen. Bildet gir også for lite informasjon til å være til noen større hjelp, og da blir det litt lite matnyttig liksom å skulle kommentere det konkret.

På generell basis; vi skrur sammen PC-ene våre skikkelig, han som har ansvaret for det hos oss har jobbet med det i rundt 8 år eller noe sånt så han vet hva han gjør. Han som pakker PC-ene har også jobbet med det siden 1996 eller 1997, så jeg er ikke i tvil om at det pakkes slik det skal og bør for å unngå skader. Likevel skjer skader under transport, det er dessverre ikke til å unngå at skader oppstår innimellom når såpass ømfintlige saker sendes landet rundt og lastes om mange ganger. Det er imidlertid svært sjelden det skjer, heldigvis. En kommentar til; vi har gjentatte ganger sett at PC-er har fått store "innvendige" skader selv om de ser uskadde ut fra utsiden, dette da raske "støt" kan gi en slik effekt.

Beklager at jeg ikke kan være mer konkret, vet akkurat like mye om denne saken som dere egentlig siden jeg kun kan lese om den her på forumet med akkurat samme opplysninger som dere.

 

Ha en fortsatt fin helg !

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar
Joda holder en knapp på Posten jeg også i denne saken.  Synes bare det er litt rart at ikke Netshop har vært her å lagt inn et innlegg. Hadde de gjort det,så er jeg sikker på at  denne tråden ville vært avsluttet for lenge siden. Netshop har jo alltid vært raske å ordne opp ting her på forumet.

Hei Morten K og dere andre ! Årsaken til at vi ikke har svart her er at jeg ikke har klart å finne noe info på denne konkrete saken her hos oss, og da må svaret bli på generell basis og ikke konkret på denne hendelsen. Bildet gir også for lite informasjon til å være til noen større hjelp, og da blir det litt lite matnyttig liksom å skulle kommentere det konkret.

På generell basis; vi skrur sammen PC-ene våre skikkelig, han som har ansvaret for det hos oss har jobbet med det i rundt 8 år eller noe sånt så han vet hva han gjør. Han som pakker PC-ene har også jobbet med det siden 1996 eller 1997, så jeg er ikke i tvil om at det pakkes slik det skal og bør for å unngå skader. Likevel skjer skader under transport, det er dessverre ikke til å unngå at skader oppstår innimellom når såpass ømfintlige saker sendes landet rundt og lastes om mange ganger. Det er imidlertid svært sjelden det skjer, heldigvis. En kommentar til; vi har gjentatte ganger sett at PC-er har fått store "innvendige" skader selv om de ser uskadde ut fra utsiden, dette da raske "støt" kan gi en slik effekt.

Beklager at jeg ikke kan være mer konkret, vet akkurat like mye om denne saken som dere egentlig siden jeg kun kan lese om den her på forumet med akkurat samme opplysninger som dere.

 

Ha en fortsatt fin helg !

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Se der ja! Som alltid stiller Netshop opp! Akkurat det jeg ventet på! :thumbup:

Som sagt,mitt forrige innlegg var en spekulasjon ikke direkte kritikk.

Min eneste negative opplevelse med dere tok lang tid med masse mailer og telefoner,men det ordnet seg til slutt. Har også lest en del negative poster i det siste om at folk ikke får svar på mail.Der har dere jo også vært "best".Derfor kom min spekulasjon.Artikelen jeg linket til gjorde også at jeg begynnte å lure litt.

Syntes også det var litt rart at dere i Netshop ikke hadde vært å lagt inn et innlegg i denne tråden tidligere.Dere har jo alltid vært suverene på det. Det er nettopp på grunn av deres kundeservice at jeg har foretrukket å handle hos dere.Selv om enkelte varer har vært billigere hos andre,så har jeg valgt Netshop på grunn av den glimrende servicen dere har tilbudt.For meg har Netshop betydd trygghet! Fortsett med det Netshop! Utrolig positivt at dere bryr dere så mye om kundene deres! Det er nettopp derfor dere er best! Fortsett med det! :) :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...