Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Lage" linjeutganger på Blaupunkt spiller. *løst*


Anbefalte innlegg

Har en Blaupunkt cd-spiller i bilen (kan finne modelnavnet etter jobb hvis det er nødvendig), men den mangler linjeutganger....

 

Så hvordan kan jeg lage det lettest, evt.kjøpe overganger e.l.

Bilen er en Civic DX 92mod.

 

Dette skal kobles på en Boss forsterker, som benytter phono mot spilleren, så bør vel ha phono utganger på spilleren også.

 

 

Høytalere blir 12" Rockford Sub, og mest sansynlig de beste/dyreste JVC høytalerne på komplett.

 

 

Er skikelig gira på å få montert dette snart, da jeg per i dag kun har en orginal høyttaler i venstre bakdør... Dette spiller ikke bra..

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det blir ganske avansert å lage linjeutgang på selve spilleren, men husker Biltema solgte noe overgang for en stund siden.

 

Hvorfor i all verden skal du kjøpe JVC høyttalere??? Uten at jeg vet pris og bruksområde vil jeg anbefale deg å se litt rundt andre plasser og ta en titt her på forumet hva som er blitt anbefalt.

 

Bilradiospes.no

megabillig.com

osv

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke helt avklart hva jeg skal ha i hattehylla enda, men er de jvc høytalerne dårlige da? Eller er det bare navnet JVC som "skremmer" deg?

 

Forøvrig prisen på de JVC høytalerne er 735,- for et par, jeg skal kun fore de med 100W per høyttaler

Link: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=307321&view=detailed

 

Bruken er jo selvfølgelig bil, for å lage god (som vil si bedre enn den drita orginalhøytaleren) lyd til meg selv, jeg har ikke planlagt å spille for alle andre, det ser jeg ikke helt poenget i.

 

Ikke har jeg tenkt å legge så mye penger i det, pga litt skralt budsjett, så da lager jegmeg heller middels god lyd nå, istedet for å høre på den fis-høytaleren som er i bilen nå, enn å vente, vente og kjøpe state-of-the-art om noen mnd.

 

 

Edit: det med linjeutganger.... det er jo utganger til fronthøytalere, så tanken er jo da egentlig å modifisere ledningene inn til spilleren noe (det er en overgang fra orginalpluggen i bilen til spilleren, så det er denne som vil få gjennomgå..), jeg vil antageligvis kutte ut front lyd, ettersom at jeg kun har en høyttaler på venstre side, og det burde da gå bra å ta ledningene som går til de fronthøytalerne og sende de bak til en forsterker istedet?

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...