The Prodigy Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hei. Jeg har en bærbar maskin med win xp pro. (En bruker maskin) Der har jeg allerede en Admin konto, default som jeg bruker til alt mulig. Jeg ønsker å opprette et nytt konto med begrensede tilganger og muligheter. Altså opprette et nytt konto i default tilstand til winxp, uten de programvare som jeg har installert på maskin med den andre konto... Altså en konto hvor jeg ikke har firewall, antivirus program, word , photoshop etcetc lignende programmer står og kjører. (Disse er allerede intallert på maskin med den default konto og skal være tilgjengelig til den kontoen , men ikke til den nye kontoen jeg skal opprette) Det skal ligne 2 forskjellige maskiner, med 2 forskjellige oppsett... Er det mulig å opprette en slik konto...? Jeg har allerede prøvd men har ikke lykkes med å avinstalelre / skjule de ikke nødvendige programvarene til den nye kontoen jeg skal opprette.. Noen som har tips..? Vet ikke om det var litt uklart, men håper noen forstod.. Takker på forhånd...
Backbone Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Når man installerer enkelte programmer, får man vanligviis spørsmål om man vil installere for KUN Admin-kontoen, eller om man vil iinstallere for ALLE som bruker pc'n. Har bare to tips: 1: Opprett en brukerkonto som "begrenset" ...Og om ikke det virker: 2: Installer programmene på nytt igjen og installer KUN for Admin
tukols Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 (endret) Er ikke sikker dette gjeller alle programmer. Jeg ville delt HD i to partitioner. Innstallert xp en gang mer på den andre partitionen. Nå kan du under oppstart velge hvilken xp du vil kjøre. Hilsen tukols Endret 7. april 2005 av tukols
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå