Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig speed med Bittorrent


Anbefalte innlegg

Jeg opplever å ikke få mer enn 10-15 k nedlasting på Bittorrent. Har tidligere herjet med porter i mitt Thomson Speedtouch 510i og hatt suksess med dette, men nå er jeg tilbake til det totalt elendige!!! Blir det jevnlig trixet med hvilke porter det er best å ha åpne??? Finnes det noen porter å åpne som er "bankers" hele tiden??? (Kan nevne at min ISP er Nextgentel og linja mi er 2048/256)

 

-TXD-

 

Likheten mellom å runke å snuble er at du er litt flau i det du gjør det, men du vet du kommer til å gjøre det igjen!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du trådløst? Skrekkelig mye som går bort der pga mange retransmisjoner, kollisjoner etc. Og at det bare er halv dupleks. Er sendestyrken i tillegg i grenseland mellom to hastigheter, så bruker radioen mye tid på å bytte mellom hastighetene.

 

Og les bruksanvisningen om de portene som skal åpnes.

Lenke til kommentar

Gjelder dette alle torrents fra alle trackere?

 

Det kan være greit å sette et lite tak på antall kB ut og antall samtidige torrents. Leser du litt faq på temaet finner du at linja di burde neppe ha mer enn tre samtidige torrents ;) Det kan og være smart å sette ned antall samtidige connections for å få opp farten litt. les faq.. Azureus har en fin en..

Endret av hart
Lenke til kommentar

Hei igjen og tusen takk for svar til alle :)

 

Når det gjelder klient bruker jeg faktisk ingen. Får bare opp slike firkant-bokser for hver nedlasting. Jeg bruker ikke trådløst nettverk. Jeg har ikke Norton Antivirus 2005. Jeg har windows xp med sp2. Trend Micro Systems og Norman Antivirus. Har disablet firewall i både windows og trend micro systems.

 

Jeg mener å ha lest at noen sider har blokket port 6881-6889. Er det noe hold i dette? Mener jeg bruker port 6991-6999 på modemet mitt (sitter på jobb og skal sjekke når jeg kommer hjem)

 

Takker for flere tips :thumbup:

Lenke til kommentar
det kan også nevnes at den siste filen jeg prøvde å laste hadde ca 250 seeders og ca 1100 leechers

Men det betyr ikke nødvendigvis at du har bra hastighet fordet.

I routere så er det ofte et problem at når det blir mange connections, så "kveles" den litt. Dette kan ofte skape litt kvalme.

 

Det jeg gjorde hos meg var at jeg satte modemet til kun modemfunksjon. Altså ikke noe routing. (Bridge mode)

 

Programmet jeg bruker til å lage connection med da var "RasPPPoE", dette er freeware.

Lenke til kommentar
er det bare meg eller? visste ikke at det gikk ann å laste ned torrents uten klient.

tror det er vanlig fil nedlasting du driver med :p

he he... tipper trådstarter sikter til standardklienten jeg :)

 

 

Du kan velge porter på den også, det krever bare litt mer innsikt.. det er ikke særlig vanskelig ;)

Endret av hart
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...