Gå til innhold

Noen tips til Hovedkort og CPU?


nunatak

Anbefalte innlegg

Jeg har littegranne lyst til å oppgradere maskinen.. men har samtidig ikke spess lyst til å bruke alt for mye penger på dette. Hadde i første omgang tenk å oppgradere Hovedkort og CPU.. noe tips til hva, hvor og når jeg burde kjøpe?

 

Trenger egentlig Grafikkort og RAM, men vil ikke bruke penger på dette når nestegang jeg kjøper nytt hovedkort, så passer ikke disse delene lenger... noe tips til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm...

 

oppgradere...

jeg har selv tenkt å oppgradere...

har tenkt litt på dette...

 

Hovedkort: DFI Lanparty NF4 SLI-D hovedkort

 

CPU: AMD Athlon 64 3500+ "Winchester" BOXED

 

RAM: OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX PC-4000

 

Skjermkort: OV GeFORCE 6800 ULTRA 256MB PCIe Retail

 

EpoX er gode kort... for eks. Nforce 2 Ultra 400 kortet til EpoX 8kRAI+ eller hva det het... var et godt kort til Socket A...

 

men en ting du burdet tenke på, er vil du ha en litt high-end maskin eller en som takler de nyeste spillene helt greit(Middels) ;)

 

High-End

 

Hovedkort:

Kort som er god på overklokking og som er kommen ut ganske bra i tester... som for eks. DFI sitt NF4 LANPARTY kort som jeg tenkte på... og med SLI visst du er interessert i å sette inn ett til etterhvert...

CPU:

Sats på en prosessor fra 3500+ og oppover til 4000+ eller FX-55

 

Ram: Rask ram som takler litt overklokking... for eks OCZ sin VX 4000 ;)

 

Skjermkort: Her må du sikte høyt... enten 6800GT/6800Ultra eller X850XT PE eller X800XT... ;)

 

Mid-end

 

Hovedkort:

Her kan du satse på et helt enkelt kort... som for eks et vanli NF4 kort... trenger ikke noe SLI kort... men visst du har lyst på det så burdet du kanskje gå for dette kortet --> Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

eller gå for --> Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16

 

CPU: her kan du satse på enten en 3000+ eller en 3200+ disse er gode prosessorer til Mid-end... ;) NB! Går for "Winchester" versjonen av disse CPU-ene...

 

RAM: Siden du tvilsomt kommer til å overklokke, kan du gå for enten Corsair sine TwinX 1024 XMS3200C2 brikker eller vil du ha litt kraft... så kan du ta XL versjonen...

 

Skjermkort:

Her kan du går for enten ett X800XL UE eller et vanli X800XL... Nvidia kan du går for 6600GT eller 6800LE som er gode kort...

 

 

Mvh

Sivert Olsen

Endret av Sivert Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...