Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den fant den i device list-saken som LG CD-RW. Fint installert, drivere som fungerte og alt A OK. Klar til bruk.

Not by mplayer, though. Så det ble nok en biltur med Kruder & Dorfmeister på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så det ble nok en biltur med Kruder & Dorfmeister på meg.

K&D er alltid et godt valg ;)

Det sier jeg og. Hva skal han med brente sanger når han har selveste K&D Sessions i bilen.

Windows 2003 er nok ikke laget til det bruket, nei. Håper virkelig Windows kommer med en pacman til det nye Monad. Hvis det noengang kommer.

Skrevet

Dagens problem:

Har lånt meg en Maxtor ekstern hd. Når jeg skal kopiere til den, får jeg beskjed at jeg ikke har rettigheter til det. Hvordan forandrer jeg det?

Skrevet
Dagens problem:

Har lånt meg en Maxtor ekstern hd. Når jeg skal kopiere til den, får jeg beskjed at jeg ikke har rettigheter til det. Hvordan forandrer jeg det?

Automounting?

Post outputen av "mount" når disken er mounta.

Skrevet (endret)

Ok, men klipp ut fra terminalen har jeg aldri fått med meg hvordan en gjør..

Er det slit at den kommer i fra en Win-basert maskin?

Endret av Billy Bob
Skrevet

Disken har NTFS filsystem, som du ikkje kan skrive til frå GNU/Linux. Den er mountet "ro" (read-only), som du ser.

Formater disken med FAT32, så skal alt gå fint.

Skrevet

Siden det er NTFS kan man ikke uten videre skrive til den. Det støttes ikke i standard kernel, men det finnes andre måter. Men siden jeg ikke har gjort det selv, så får noen andre bidra med hvordan.

Skrevet

Nja.. Har lånt meg disken for å overføre det jeg har på min maskin, har ikke lyst til å begynne å formatere noe.Eller skitt, det går nok fint.

Bare en ting.. How to do? :blush:

Skrevet

F.eks mkfs.vfat -F 32 /dev/sda1. Les man mkfs.vfat.

For å skrive til NTFS kan man bruke Captive NTFS, som bruker Windows-driverne for å skrive til NTFS, men det er mer styr enn det er verdt.

Skrevet

Hvorfor gjøre det enkelt når en kan gjøre det vanskelig..

Kjører nå all data som jeg vil ta vare på slik:

Stasjonær - router - bærbar - ekstern hdd.

Sorry Mac, Linux er for spesielt interesserte, jeg tar helg, igjen. :)

Skrevet

Når Microsoft held NTFS lukka (gir ikkje ut informasjon om filsystemet), så kan ein ikkje forvente anna. Skyld på MS.

I framtida: Hugs at skal du dele ting mellom Windows og GNU/Linux, bruk FAT32 på partisjonen(e).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...