sindreij Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Kommer Pidgin noen gang til å komme til Synaptic i Feisty?
miceagol Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Skype er nå på 1.3, mens det er 1.4 som er på vei. Windows ligger på 3.2, og Mac på 2.6. Vi er alltid nedprioritert. Uansett positivt at det iallefall finnes Linux-versjon av Skype. 8543546[/snapback] Du kan ikke bruke versjonsnumre for å sammenligne. Wine har vært under utvikling i 14 år nå, og de er ikke lenger enn 0.9.36. Betyr det at Wine er håpløst utdatert i forhold til "konkurrenten" Cedega, som er kommet til 6.0? 8543626[/snapback] Jeg sammenlignet ikke mellom forskjellige programmer da. Uansett, det er sant som du sier at det blir litt for enkelt å bruke versjonsnummer.
AT1S Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Skal laste ned Pidgin til Ubuntu Fiesty Dawn. Laster jeg ned til source da?
RattleBattle Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Skal laste ned Pidgin til Ubuntu Fiesty Dawn. Laster jeg ned til source da? 8546944[/snapback] Onyx har funnet deb-pakker, bruk heller dem: Da er Pidgin 2.0 ferdig kompilert for Feisty Fawn. 32-bit: http://www.getdeb.net/download.php?release=817&fpos=0 64-bit: http://www.getdeb.net/download.php?release=818&fpos=0 8546379[/snapback]
sindreij Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Skal laste ned Pidgin til Ubuntu Fiesty Dawn. Laster jeg ned til source da? 8546944[/snapback] Da er Pidgin 2.0 ferdig kompilert for Feisty Fawn. 32-bit: http://www.getdeb.net/download.php?release=817&fpos=0 64-bit: http://www.getdeb.net/download.php?release=818&fpos=0 8546379[/snapback]
Magnus Holm Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Det er derfor jeg elsker Arch Linux. I det jeg så på Digg at Pidgin 2.0 var sluppet, lå den allerede i repo
AT1S Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 (endret) Skal laste ned Pidgin til Ubuntu Fiesty Dawn. Laster jeg ned til source da? 8546944[/snapback] Da er Pidgin 2.0 ferdig kompilert for Feisty Fawn. 32-bit: http://www.getdeb.net/download.php?release=817&fpos=0 64-bit: http://www.getdeb.net/download.php?release=818&fpos=0 8546379[/snapback] 8547023[/snapback] Jeg er vel halvveis blind da Takk Endret 6. mai 2007 av Alexanderhagen
Anonym5656 Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 (endret) Feilplassert til de grader! *slett* Endret 6. mai 2007 av Gakkakk
dabear Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 (endret) Gakkakk; det bestemmes helt og holdent av koderen av nettsida. Det kan enten være ei undermappa, være et resultat av mod_rewrite, eller noen som har lekt seg med REQUEST_STRING som kommer til serveren. Forøvrig er du i en frie kafeen, ikke webkafeen edit; okay, men lar svaret stå jeg Endret 6. mai 2007 av dabear
Dy§no Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Hva er logikken i at getdeb.net også har pakker som man finner i pakkebrønnen til Ubuntu?
BarteBaluba Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Kommer Pidgin noen gang til å komme til Synaptic i Feisty? 8546832[/snapback] Pidgin kommer til å bli standard i Ubuntu, den tar over for Gaim.
Rabbid Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Pidgin kommer til å bli standard i Ubuntu, den tar over for Gaim. 8548620[/snapback] Pidgin tar ikke over for GAIM, Pidgin ER GAIM. Tar litt tid før den oppdaterte versjonen kommer inn i repos, fikk ikke til nye Frozen Bubble for i Feisty Fawn, selv om den hadde vært tilgjengelig i månedsvis...
dabear Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 pidgin kommer nok i -backports og kanskje i -updates etterhvert. Neste ubuntuversjon vil uansett ha pidgin som standard.
-Logos- Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 (endret) komando for å lage tar arkiv av en mappe? Endret 6. mai 2007 av mariunae
Marsan Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 (endret) Noen som er student på NTNU her inne? Jeg sliter med å koble meg på mitt hjemmerområde. Eneste informasjonen jeg fant var dette: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ====== Oppkobling av hjemmeområde fra linux ====== ===== I KDE Konqueror ===== Sett inn følgende URL: smb://WIN-NTNU-NO\<brukernavn>@smb.nt.ntnu.no/ ===== I Gnome desktop ===== Velg "File"->"Open Location" (Ctrl-L) Location: smb://<brukernavn>@smb.nt.ntnu.no/ I innloggingsdialogen skal Domain være "win-ntnu-no" ===== smbmount(8) ===== smbmount(8) kan også benyttes til oppkobling av filområdene, fortrinnsvis via mount(8) Eks på oppkobling av \\smb.nt.ntnu.no\bt: mount -t smbfs //smb.nt.ntnu.no/bt /mnt/tmp -o username=bt/win-ntnu-no,password=xxxxxxxx NB! Kommandolinja kan leses av evt andre brukere på lokal maskin med ps(1). For å slippe å ha passordet på kommandolinja kan du bruke opsjonen "-credentials" som beskrevet i mansiden til smbmount(8). Pass på at ikke andre kan lese credential-filen. ==== Via ssh(1) ==== For å benytte smbmount fra eksterne nett, trådløse nett eller for å kryptere trafikken kan du benytte ssh-tunnelering. Du må da opprette en ssh-forbindelse til login.nt.ntnu.no med opsjonen "-L nnnn:smb.nt.ntnu.no:445" der "nnnn" er et ledig portnummer på lokal maskin. Du må så henvise smbmount til den porten: ssh -f -N -L 3333:smb.nt.ntnu.no:445 -l bt login.nt.ntnu.no mount -t smbfs //localhost/bt /mnt/tmp -o username=bt/win-ntnu-no,password=xxxxxxxx,port=3333 Opsjonene -f -N er her brukt for å legge tunnellen i bakgrunnen, evt etter at ssh har spurt om passord. ==== Automatisk oppkobling ==== Du kan gjøre oppkoblingen automatisk ved oppstart med fstab(5) eller etter behov med automount(8). Hvis du benytter ssh-tunnell må den eksistere på forhånd. ==== Kjente problemer ==== Det kan være vanskelig å "rive løs" en montering hvis nettet i mellom går ned. Jeg vil derfor anbefale automount. Edit: Og denne: http://infoweb.ntnu.no/hjemmetilkobling/unix/smbmount.html Edit2: Jeg får bare connection timeout når jeg prøver å connecte. Endret 6. mai 2007 av Marsan
kommers Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 (endret) marsan: og hvilken fremgangsmåte var det du prøvde, men ikke fikk til? Jeg vet ikke om du med "koble på hjemmeområde" mener montere den med f.eks. smbmount, men hvorfor bruke SMB/Samba hvis en ikke må? ;-) Du kan jo bruke SSH, f.eks. velg Places->Connect to server... , velg SSH som type, port 22, server: login.stud.ntnu.no (det var kanskje et annet hjemmeområde du egentlig skulle til?), om du ikke vet stien til hvor området ditt ligger så vil du havne i / om du ikke spesifiserer (evt logg inn med ssh i en terminal og skriv pwd når du står i ~ så finner du hjemmekatalogen din), angi brukernavnet ditt på servern og gi et navn til forbindelsen din og velg Connect. Deretter finner du SSH-tilkoblingen i lista under Places. (har du norsk språk får du gjette oversettelsene selv). PS: Kanskje det hadde vært lurest å lage en egen tråd for dette problemet. Endret 6. mai 2007 av kommers
LessThanJake Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Jeg pleier bare å bruke scp, men hvis du skal ha noe mer permanent er vel fuse og sshfs det enkleste.
Mr.Elendig Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 komando for å lage tar arkiv av en mappe? 8549005[/snapback] man tar e.g. tar -cvvf foo.tar foo/ tar -cvvzf foo.tar.gz foo/
Kadmium Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 (endret) Etter nedlasting av diverse RPM-pakker og hyppig bruk av rpm2tgz fikk jeg endelig installert Pidgin. Det hersker ingen tvil om at det er utseendemessig mye bedre enn forrige versjon. Endret 6. mai 2007 av Kadmium
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå