Gå til innhold

Problem med å spillle World of Warcraft, Hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nå spillt wow i godt over 200 timer på min laptop. Men i det siste har den begynt å kødde med FPS , framerate per second, i spillet. Plutselig i spillet faller FPS til 6-7, istedenfor 30-60 som den pleier å ligge på. Dette har bare skjedd nå i det siste, og aldri før. Av og til faller FPS etter bare ett par minutter i spillet, og av og til kan jeg spille i flere timer før det skjer. Hva er det som er galt? Kan noen hjelpe meg å fikse dette?

Maskinen jeg spiller på er en Whitebox Cl1557, Pm 1600, 512 MB ram, Ati radeon 9700 64MB minne. Jeg har prøvd å formatere maskinen, legge inn nye drivere, men den kødder med FPS enda. Jeg bruker nå de siste catalyst driverne moddet med patjes mobility modder.

Utrollig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg

Thomas

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det komme noen patcher til spillet i det siste? kan vere noe kluss der, men eller ar eg ikkje idè ka som skjer på pc`en din ;) skulle vel tro det hjalp med en formatering av maskina ja, dersom det bare hadde vert en driver feil. Er det ikje mulighet for å prøve noen andre drivere heller?

Skrevet

Det har kommet patcher ja, og det var etter den siste patchen kom problemet begynte å oppstå. Men det er ingen av de andre kameratene mine som spiller som har det samme problemet. Men ingen av de spiller på laptop heller.

Skrevet (endret)

Mitt stalltips er å rydde opp på harddisken. Hvis harddisken begynner å gå full så får du problemer med virtual memory (dvs når spillet trenger mer RAM enn du har så skriver den mot harddisk).

Slett unna unødige filer, brenn ut ting du bare har liggende og flyte, kjør AddAware og Spybot for å fjerne søppel som kan ta opp minne uten at du vet det.

Anbefaler 5-10 Gb med ledig plass.

Også greit å kjøre scandisc og defrag innimellom.

:w00t:

EDIT: en annen ting som er ekkelt er Hewlett Packard service-senter programmer hvis du har en HP skriver. Jeg oppdaget ved en tilfeldighet at HP's oppdateringsprogram formerer seg og klogger opp minnet noe helt sinsykt over tid. Søkte litt på nettet og fant ut hvordan jeg fikk koblet det ut av oppstarten.

Endret av Roberticus
Skrevet (endret)

Ved den nyeste versjonen kom det et par nye instillinger i options -> graphic options. Prøv å slå av Full Screen Glow Effect. Samt fix lag, og se om det ikke blir normal fps igjen.

Ved sistnevnte instilling må man da altså velge mellom høyere fps eller mindre lag.

EDIT: Ser at du bare har 512 MB Ram. Dersom du får 512MB til, vil det gjøre underverker

Endret av shabador

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...