Gå til innhold

Handle kamera i Danmark


Anbefalte innlegg

Hello..

 

Jeg reiser til Danmark til helgen, og siden jeg allerede har planer om å kjøpe Canon 350d, lurte jeg på om det er noen her som har erfaring med å handle slikt utstyr der nede?

 

Er det slik at prisene er betraktelig lavere der i butikkene enn hva de er her i f.eks webshopene?

 

 

 

 

 

 

Mvh.

Foxteren :w00t:

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisforskjellen i Danmark er ikke stor nok til at det forsvarer ulempene med å kjøpe utenlands. Enkelte dansker kjøper faktisk kamera i Norge fordi det i flere tilfeller er billigere her. Norge er langt fra ett verstingland når det gjelder priser på elektronikk (husk også på valutakursen... en dansk krone er ikke det samme som en norsk krone).

 

Med tanke på at enkelte gatebutikker nå er like billige (eller billigere) enn webshopper, så lønner det seg å gå rundt og sjekke også i disse butikkene.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

 

Er det slik at prisene er betraktelig lavere der i butikkene enn hva de er her i f.eks webshopene?

 

Visst du går inn på itbutikken.no så kan du samanlikne prisane. 350d standard kit går for 7449 Nkr til Norge og for 6669 Dkr (= 7335 Nkr) til Danmark (omregningskurs = 110).

 

Går ut ifrå at itbutikken er ganske konkurransedyktige i pris både i Norge og Danmark, så desse prisane markerer vel omtrent den nedre grense for kva som er mulig å oppnå.

 

Så som du ser, så er det ikkje mykje å hente ved å handle på ein danmarkstur. I tillegg så får du kanskje problem med tollen...?

Lenke til kommentar

 

Er det slik at prisene er betraktelig lavere der i butikkene enn hva de er her i f.eks webshopene?

 

Visst du går inn på itbutikken.no så kan du samanlikne prisane. 350d standard kit går for 7449 Nkr til Norge og for 6669 Dkr (= 7335 Nkr) til Danmark (omregningskurs = 110).

 

Går ut ifrå at itbutikken er ganske konkurransedyktige i pris både i Norge og Danmark, så desse prisane markerer vel omtrent den nedre grense for kva som er mulig å oppnå.

 

Så som du ser, så er det ikkje mykje å hente ved å handle på ein danmarkstur. I tillegg så får du kanskje problem med tollen...?

Isåfall kan man antakelig få tilbake dansk moms og betale norsk moms, tror ikke det utgjør store forskjellen. Så kommer tollgebyret på ca 150kr.

Men jeg ville definitivt kjøpt kameraet i Norge når prisforskjellen er så liten.

Lenke til kommentar

LIGG UNNA ITBUTIKKEN!

 

Sånn nå er det sagt, jeg har ikke tall på hvor mange som har gått i baret med denne butikken altså, når alt er vel, er alt bra, men får du problemer og må returnere varen eller påberope reklamasjon, ja løkk på reisa!

 

https://prisguiden.no/shop_review.php?shop_id=7

 

Sjekk ut webshopper via hardware.no og se hvilke tilbakemeldinger som er gitt til de forskjellige butikkene, itbutikken vil du garantert få problemer med -om du da får rett vare i posten i utgangspunktet :ermm:

Endret av znapper
Lenke til kommentar

hei znapper.

 

For eigen del så må eg seie at eg har berre gode erfaringar med itbutikken, men eg ser jo på den prisguide-linken at det går litt opp og ned med karakteren.

Nytteverdien til slike erfaringsutvekslingar kan vel være så-som-så, ein skal tenke på at det ofte er kundar som har hatt eitt eller anna problem som "skriv av seg frustrasjonen" her. Kundar som ikkje har hatt problem i det heile høyrer ein sjeldan noko til ;) .

 

Men dette får kvar enkelt vurdere, eg for min del har i alle fall ingen grunn til å advare mot itbutikken (og eg har også hatt reklamasjonar med dei).

Endret av hev
Lenke til kommentar

Var ikke så veldig lenge side en kar var innom her som hadde kjøpt en 20D og et kitobjektiv, han hadde et lite helvete for å få ting fikset, da han hadde problemer med sensoren, samt en ripe i objektivet sitt.

 

Vet egentlig ikke hvordan det til slutt gikk med den saken, det siste jeg hørte, var at han hadde fått det "fikset" men sensoren var like jævlig og ripa på linsa var der fremdeles....

 

Greit å være føre var, jeg ville ikke satset på å spare 500 spenn på et kjøp opp mot 10000,- og byttet dette med tryggheten man får ved å kjøpe innomlands, men hver sin smak :roll:

Lenke til kommentar

Takk for svar (til de av dere som svarte på spørsmålet :tease: )

 

Men det blir nok ikke noe kjøp i Danmark..

Verste jeg vet er mas når en vare må byttes/repareres.

 

Å skulle forholde seg til en butikk i Danmark for å tjene 500-1000 er

nok ikke verd det.

 

Jeg får vell bare jakte videre på kameraet her i Norge...

 

 

 

Mvh.

Foxter :w00t:

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

Jeg har sammenlignet priserne lidt på Danmark og Norge,..tror ikke der er den store forskel.

 

Nogen steder i Danmark kan man få kameraer til gode priser, men optik er meget dyrt generelt !! Dette går især for de orig.brands eg Canon og Nikon.

Tamron, Sigma etc kan nogen gange købes til gode priser.

 

Eksempel : jeg købte just Tamron 28-75mm f/2.8 for 2999,- danske kroner, vet ikke hvad dette koster i Norge ?

 

Optik køber mange danskere hos ac-foto.com i Tyskland, priserne er specielt gode på uoriginale brands.

 

 

Du kan eventuelt tjekke lidt danske priser her :

 

www.edbpriser.dk

Her er kameraer, it-vare etc,..og billigste priser i butikker :)

 

 

fotoforretninger :

 

http://www.platanfoto.dk (her købte jeg mit EOS20D - København)

http://www.photografica.dk (god butik også i København)

 

http://www.photoshop.dk (her købes objektiver etc, men KUN online butik)

 

 

Mvh Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...