theDurkan Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Jeg har sett litt rundt, og trenger et .no domene til et lite prosjekt. Jeg prøvde meg på www.clickit.no, og der hvor man skulle skrive inn org.numemr stod det bare: Org.nummer (n/a hvis ikke relevant) Er det da mulig å registrere .no domener uten å ha et firma?
Marvil Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 (endret) Nei. Forøvrig feilpostet. Mer passende kategori. Endret 4. april 2005 av Marvil
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Ikke relevant er f.eks. ved registrering av com-domene. Men det finnes vel selskaper du kan eie domener gjennom, blandt annet. Eller du kan starte et utenlandsk selskap, registere det som NUF, og få norsk org-nummer og sette i gang. Sannsynligvis ikke helt gratis.
Marvil Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Det er vel maks-grenser for hvor mange domener et firma kan eie (noe å 20 ellerno..?) Det er forøvrig gratis å opprette et enkeltmannsforetak hoss www.brreg.no, da får du org.nummer og kan begynne å handle .no-domener.
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 EnkeltPERSONSforetak er ikke lenger gratis, koster vel ca to tusen å opprette. Om jeg ikke tar feil.
tom waits for alice Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 (endret) Jeg betalte for å registrere mitt. Det har steget litt etter det, tror jeg. Husker ikke hva jeg betalte, men det koster 2500 kroner nå. Gebyr for registrering. Geir Endret 4. april 2005 av tom waits for alice
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Det kjedelig med enkeltperson er selskapsskatten blir lagt sammen med personskatten. Derfor er mitt "personlige" selskap registrert som Ltd på Bahamas, og NUF i Norge. Kjækt.
theDurkan Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 Men når man ikke tregner et org.nummer i registreringen, hvordan skal de da få sjekket dette? Jeg kan egentelig bare skrive n/a, og få et domene uten å ha firma?
bjwiggo Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Du trenger jo ikke å starte firma for å få org.nr.... Lag deg en forening, eller et lag. Det er gratis, OG du får org.nr.... Å bare for å pirke... Det koster ikke noe å registrere et enkeltpersonforetak i enhetsregisteret... (det er her du må registrere deg for å få et org.nr) Det som koster penger er å registrere seg i Foretaksregisteret, men det er frivillig.. Registrerer du en forening eller et lag, er ikke du økonomisk ansvarlig, slik som ved enkeltpersonforetak + at du slipper å holde styr på en hel haug med papirer...
bjwiggo Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 EnkeltPERSONSforetak er ikke lenger gratis, koster vel ca to tusen å opprette. Om jeg ikke tar feil. jo, du tar feil...
theDurkan Skrevet 7. april 2005 Forfatter Skrevet 7. april 2005 Du trenger jo ikke å starte firma for å få org.nr.... Lag deg en forening, eller et lag. Det er gratis, OG du får org.nr.... Å bare for å pirke... Det koster ikke noe å registrere et enkeltpersonforetak i enhetsregisteret... (det er her du må registrere deg for å få et org.nr) Det som koster penger er å registrere seg i Foretaksregisteret, men det er frivillig.. Registrerer du en forening eller et lag, er ikke du økonomisk ansvarlig, slik som ved enkeltpersonforetak + at du slipper å holde styr på en hel haug med papirer... Hvor registrerer jeg som lag eller en forening? På brreg.no? Og hvem vil da eventuelt være økonomisk ansvarlig? Vi har en som vi tenkte kunne gjøre regnskap og slikt i gruppa. Men da blir han ansvarlig hvis det er noe galt der?
aadnk Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Jeg tror de fleste spørsmålene dine besvares på denne siden, der du dessuten også finner registreringsblanketten. Dersom du ønsker å registrere elektronisk, bør du ta en titt her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå