Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger et ADSL-alternativ (Skal vekk fra Telenor)


Anbefalte innlegg

Jeg har fått nok av Telenor. De eier ikke folkeskikk og fortjener i høyeste grad nedgangen de har hatt på børsen.

 

Om noen måneder er min bindingstid over og jeg vil gå over til ny leverandør. Er det noen som vet om leverandører utenfor Oslo, i Vestfold, som er bedre enn Telenor. Det skulle vel egentlig ikke være så vanskelig, hvis de bare er på markedet. Pris er også viktig.

 

Det jeg har opplevd med Telenor til nå er så hårreisende at jeg vil fraråde enhver til å bruke Telenors tjenester. Selv skal jeg bytte leverandør for telefonen, parabol (Oppdaget nylig at Telenor har Canal+) og internett. Kanskje noen også har et godt tips til leverandør av teleskritt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Du kan jo prøve disse -

 

http://www.sdsl.no

http://www.bluecom.no

http://www.tiscali.no

http://www.nextgentel.no

 

Har selv abb. hos Telenor som går ut i morgen. Bluecom oppe og kjører innen 8. juli. Modem og alt i hus. :smile:

 

 

 

Editert: NGT må være med såklart :smile:

 

_________________

Mvh

Tom Erik Hattrem

http://www.hattrem.net

 

[ Denne Melding var redigert av: tom^ på 2002-07-03 14:04 ]

Lenke til kommentar

Takker, her tror jeg at jeg har alternativet: Nextgentel. Mer for pengene og garantert bedre enn Telenor.

 

Sjekket nummeret mitt og de er på plass der jeg bor samme måned som jeg sier opp det gamle svineriet.

 

Men er det noen som har tips til telefonen? Hvilken leverandør bør jeg bruke der?

 

...og en annet ting: Noen som vet om jeg da bruker det samme oppkoblingsutstyret jeg fikk oppkoblet av Telenor, eller får tilsendt nytt?

 

[ Denne Melding var redigert av: AK47 på 2002-07-03 14:13 ]

Lenke til kommentar

jeg bestilte adsl 17. mai og hadde NGT installert og alt klart i huset like før månedskifte, så jeg har ingen negative erfaringer med NGT.

anbefaler det på det sterkeste!

tok også en sikkerhetstest for å sjekke om det var vanskelig/lett å hacke pc'en min. og jeg fikk full score på alt. så brannmuren som følger med routern til NGT er også veldig bra!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-03 16:49, rudolfrock skrev:

jeg bestilte adsl 17. mai og hadde NGT installert og alt klart i huset like før månedskifte, så jeg har ingen negative erfaringer med NGT.

anbefaler det på det sterkeste!

tok også en sikkerhetstest for å sjekke om det var vanskelig/lett å hacke pc'en min. og jeg fikk full score på alt. så brannmuren som følger med routern til NGT er også veldig bra!


 

 

Ehh; merkelig at du fikk full score overalt; NGT bruker NATing i router'n så det er ikke deg som blir scannet; men router'n; og den har ingen åpne porter (som standard), og kan ikke få vanlig virus; fordi det ikke er windows-basert

 

 

 

 

*håper på ADSL så fort fatter'n er villig til å betale* Overbelaste ISDN forbindelsen når han sitter på er morsomt :smile:

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at NGT ikke er spesielt pålitelige på leveringstid. (Mine erfaringer er fra i fjor, så noe har nok forandret seg) Jeg bestilte ADSL fra NGT april 2001 med beskjed om levering uke 27/2001. Senere ble denne datoen flyttet til uke 37/2001 og senere til 2. kvartal 2002!!!!! Det viste seg at de ikke hadde planer om å bygge ut i mitt område allikevel. Jeg bor i Porsgrunn, en by med 3200 innbyggere, ingen liten bygd. Vel, vel. Da var Telenor eneste alternativ og jeg er vel egentig godt fornøyd med dem. NGT ombestemte seg siden og leverte ADSL her fra ca. januar 2002.

 

Uansett så er bindingstida mi ute om en måned, så jeg ser meg om etter alternativer. Jeg ringte til Bluecom i dag for å skjekke om jeg måtte betale ny etablering (990,-), men det trengte jeg ikke. Noen som vet om man må det hos NGT? (fikk ikke svar der)

 

Uansett, lykke til med leverandørbytte!

Lenke til kommentar

Virker som den "sjekk om nummeret er klart"-saken hos NGT er ganske feilaktig. Jeg har 2 ganger fått beskjed at ADSL kan leveres på ditt nummer (bor i Asker)..sendte spent inn bestilling og venta på bekreftelse..som aldri kom. Tok kontakt på email, så fikk jeg bare et standardsvar med at "desverre er ikke din sentral utbygd for ADSL". og DET er kjipt det! Telenor har heller ikke bygd ut min sentral her i Asker, selv om flere andre er det. Gjelder alle DSL-leverandørene, ikke bare Telenor. Var uheldig når jeg skaffa telefonlinje for 2 år siden I guess.

Lenke til kommentar

kjetil Lura:

for det første så har telenor elendig service!fks:skulle ringe og jeg var nummer 92 i køen... kem gidde venta så lenge????

for det andre så går det tregere enn di låver.

pluss prisen er ikke bare litt dyr men alt for dyr.

med bare 128kb uppload.

har selv telenor og 704/128 og scorer bare 590kb/sec på itavisen.no

Lenke til kommentar

Lura, 128 k upload er latterlig. Det er god nok grunn til å bytte bare det. Jeg kan jo også nevne at man som opplyst forbruker ikke bør bruke telenor adsl fordi de planlegger å innføre tellerskritt/mengdebegrensinger på adsl.

Lenke til kommentar

Jeg ville personlig anbefalle Chello... NOOOOOT!!! Jeg har en Nextgentel 1mb linje, og alt går som ferrari!!! Eneste problemet mitt er å uploade med MSN... Det er noe feil med sikkerheten til NGT... Men kunde servicen der suger!!! også må du nok vente 2-3mnd før du får det...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-03 21:25, Kjetil Lura skrev:

AK47

Hva er det som er så galt med telenor siden du vil bytte,eneste eg syns er at prisen er litt stive for 704/128 til 552 i månen,men ellers er eg fornøyd med telenor.

Kjetil


 

For det første glemte de å sende regning, og kom på det først 8 måneder etter at jeg hadde fått min ADSL-linje. Selv regnet jeg blåøyd med at Telenor ikke sendte regning, pga alle feilene jeg har hatt. Det er ikke få telefoner jeg har hatt til kundeservice. Og deres kunnskap har gjort at jeg har stittet uten oppkobling i lengre tid, fordi vedkommende måtte melde pass. Noen dager etter kunne en annen i Telenor enkelt fortelle hva jeg skulle gjøre. I tillegg sendte Telenor meg et program som sugde det som var av minne på maskinen. Jeg ringte Telenor, og de fortalte at dette var ikke tilfelle, og i kortene lå det at jeg var en idiot. Senere fikk jeg bekreftet av andre at de hadde hatt nettopp samme problem, og derfor hadde fått tilsendt nytt oppkoblingsporgam, eller hva det var. Jeg ringte tilbake, og Telenor måtte innrømme feilen og maile meg programmet. Det var dette programmet kundeservice låste seg fast i da de skulle hjelpe meg. I tillegg har jeg flere ganger ikke kunnet koble meg til ADSL-linja, pga teknisk feil. Flere ganger har jeg ringt kundeservice, og flere ganger har det ikke vært svar å få pga overbelastet linje (opptatt hos kundeservice).

Da jeg bestilte ADSL ba jeg om å få koble opp selv. Telenor jugde og sa at dette var en komplisert jobb som selv ville ta installatøren en times tid. Installatøren brukte under 10 minutter, og jobben kunne jeg gjort selv. Omtrent samme dag så jeg en helsides annonse: ADSL for en krone hvis du kobler opp selv! Dette visste sikkert Telenor da jeg ringte og bestilte og ba nettopp om å koble boksen selv.

I tillegg hadde/har jeg bindingstid for internett. Den sto på den tid registrert på min samboer. Derfor fikk jeg den overført til meg. Ett år senere kom en regning på nærmere 1000 kr, med beskjeden "beklager at vi har glemt deg". Jeg fikk 14 dager på å betale regningen. Nå dyrker jeg ikke penger, og jeg mente at denne regningen var betalt. Noe som er krevende å sjekke ett år etter. Plutselig var det gått to uker, og en ny regning kom raskt, fra inakssobyrå - med inkassosalær. Denne regningen krangler jeg om fortsatt, og er ennå ikke betalt. Det er heller ikke regningen med ADSL for åtte måneder. Den vil jeg ha redusert og delt opp. Saken skulle trekkes fra inkassobyrået, men to ganger har jeg fått nytt varsel fra inkassobyrået. Telenor har likevel ikke trukket saken. Om denne saken må til forliksrådet er det greit for meg. Det er også helt greit om vi ikke blir enige der. Jeg går langt med dette. Men turen stopper her med Telenor. De er jeg ferdige med for godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...