Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan deler jeg en internettkobling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er to måter å gjøre det på;

 

1. Skaff ett ekstra nettverkskort til den PC'en som er koblet til adsl-modemet....kjør så Internet Connection Sharing, ICS, (eller ett annet 3 parts software)....da vil programmet sørge for att begge maskinene kan surfe sammtidig.

 

2. Skaff deg en ruter...bytte ut adsl-modemet med en adsl-router...da vil ruteren gjøre all jobben med delingen...da kobler du bare til maskinene direkte på ruteren....er det letteste alternativet...krever ikke at ene maskinen må stå på...men er dyrest hvis du ikke har ruter.

 

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-07-03 14:04 ]

Lenke til kommentar

Da må du bruke alternativ 1 :smile: Internet Connection Sharing.....men da trenger du ikke ett ekstra nettverkskort siden du har modem

 

 

Prøv å søk i hjelpemenyen til windows etter "deling av tilkoblinger" eller lignende...der står det forklart hvordan det gjøres

 

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-07-03 14:18 ]

Lenke til kommentar

Den her synes jeg forklarer det bedre om hva jeg mener er xDSL-router :smile: ;

 

"An ADSL router manages the connection to the internet itself, removing the need for special software on the PCs"

 

En liten rettelse;

 

...og grunnen til at jeg mener en ikke kan koble direkte til en ADSL-modem...passer nok bedre når det gjelder en switch :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-07-03 15:46 ]

Lenke til kommentar

så Jeg kan hoppe over adsl-modemet jeg fikk fra telenor og plukke den fra filteret rett i routern min?

Lurer litt på det der, fordi når jeg gikk igjennom manualen, sto det ikke no om at det var adsl modem innebygd.. for det må det vel da være? eller?

Lenke til kommentar

Jeg vil nok si JA på den (hvis du kan koble til telefon linje på den).....bare test så får du svar :smile:

 

Til [urban];

 

Du får høre med bl.a. NexGentel om hva slags Router de har med sine abonnement (de skal levere ADSL-routere istedenfor ADSL-modem som bl.a. Telenor gjør)....men det er bare å søke på nettet så burde det vel finnes en mer kurrant forklaring :smile: ....eller hør med f.eks. Komplett.no ...de selger jo ADSL-routere.

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-07-03 17:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-03 15:25, dudsi skrev:

En ADSL-router erstatter ett ADSL-modem...snakker ikke om vanlig router....en ADSL-router har router og modem iett....en kan ikke koble til en vanlig router til ett ADSL modem :smile:


 

Nå vet jeg ikke om en adsl ruter (som tydligvis har innebygget modem) kan erstatte modemet, men det er nok sannsynlig. Men at man ikke kan koble en ruter uten xdsl modem rett til adsl modemet er jo bare vås. Hvorfor skulle man ikke kunne det???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...