Gå til innhold

trodde lenge at papst var best, men..


nvenjar

Anbefalte innlegg

mine bråker!

Har 2 stk papst (80x80x25mm, 45m³/time, 19dB) sittende på min Cooler Master Hyper 6 cpu kjøler.

 

Viftene ligger riktig nok da, kan kanskje være derfor det bråker? Ikke vet jeg, men det kommer en irriterende høyfrekvent lyd fra de.

 

Noen som vil anbefale meg et par vifter som IKKE lager en lyd, og som blåser fint ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også to 80x80mm Papst vifter med et oppgitt støynivå på 19dB (men jeg tror mine bare flyttet 33m3/t) og fikk litt sjokk da jeg fant ut at det var de som var den største støykilden i systemet mitt, overdøvet både harddisk, PSU og CPU. Er blitt litt skeptisk til Papst etter dette, men skal gi dem en ny sjangse med to stykk 120x120mm 18dB vifter når jeg får meg nytt kabinett.

Lenke til kommentar

viftene i seg selv skal være meget stille. Men det hjelper ikke med en stillegående vifte hvis den ikke er opphengt i støy og vibrasjondempene material, da vil du kunne få noe støy allikevel.

Har 4 stykk 80mm papst i min maskin, og er veldig fornøyd med dem.

En annen ting er at papst sine vifter kanskje ikke er de mest stillegående i forhold til andre vifter når viftene er ny, men papst sine kvalitetsvifter har gode lager som gjør at de vil forsette å gå stille i lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...