Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Surr i nynorsk tentamen!


Anbefalte innlegg

Skal prøve forklare så lett som mulig

 

Vi skal ha nynorsk tentamen imorra...

Dette skulle egentlig være en norsk tentamen...

Fredag 1 april fikk vi IKKE med oss forberednings arket vi skulle ha til prøven fordi prøven hadde blitt brukt før (norsk prøven)

Derfor bestemte de(lærerne) seg for å ha nynorsk tentamen istedenfor og dette blir fra et forberednings ark vi IKKE har sett...

Derfor kom vi på skolen idag å fikk beskjed om denne "endringen"...

 

J¤%&/( Sope* lærere :realmad::realmad::wallbash::wallbash::realmad::realmad:

 

Har de lov til dette? vi er jo ikke forberdt til prøven....selvfølgelig har jeg et lite hat mot nynorsk men hvem har ikke det?

Hadde dette vært nasjonal prøve hadde jeg ikke tatt den (skulket) mens dette er tentamen og teller kanskje litt mer...

(ikke mulig å utsette en nasjonal prøve heller da men men :p

Hva synes dere...?....Noen som har noen lover/rettigheter jeg som elev har i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha nynorsktentamen i morgen og det eneste jeg har fått vite på forhånd er temaene 'Unionsoppløsningen 1905' og 'likestilling', thats it, selv om vi egentlig ble lovet et teksthefte. Uansett tar jeg det knusende med ro og ser egentlig ingen grunn til å klage.

 

Husk at lærerene skal vurdere deg mest på hvordan du skriver, ikke hva du skriver, ergo er store forberedelser for å planlegge svære verker egentlig unødvendig.

 

:)

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Hadde dette vært nasjonal prøve hadde jeg ikke tatt den (skulket) mens dette er tentamen og teller kanskje litt mer...

Ja, det er bedre å bidra med sabotasje mot hele landet enn bare mot din egen fremtid.

Helt enig.

Etter å ha hatt og fått tilbake samtlige nasjonale prøver må jeg si at dette er det mest latterlige jeg noen gang har vært med på.

 

At man ikke får tilbake mer enn et nivå gjør at man omtrent ikke har noen mulighet til til å forbedre seg. Det blir på en måte det samme som å få denne beskjeden av læreren etter tentamen: "Du fikk 3 og er derfor ikke så veldig god i norsk. Ha en fin dag."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...