Gå til innhold

Kjøp av bærbar - Hvilken?


Anbefalte innlegg

Hvor mye penger vil du bruke? Tenkte meg rundt 10.000-11.000. Kan strekke meg litt lenger, men helst ikke.

 

 

Hva skal du bruke maskinen til? Maskinen vil bli brukt til "opplæring" i pc for moren min, dvs. lære seg å bruke mail, internett, muligens chatte. The basics.

Søster på 7 vil nok også installere noen barnespill og spille litt på.

Selv vil jeg bruke pcen til skole, film og spill. Spill i ca. WoW genrèn, så den kan brukes til litt nyere spill senere også.

 

Hvilke krav stiller du til maskinen? Siden jeg har relativt liten erfaring med bærbare, så får jeg vel bare skrive "god skjerm" og "rask harddisk". Minimun 5400rpm på harddisken. Skjermkortet bør være minimum 64mb. Et av de sterkeste kravene jeg har er muligheten til å koble pcen til TV, og spille av filmer fra pcen på tven.

 

 

Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? Egentlig ingen krav. Skader ikke om den er pen og se på, og ikke er 40 kg tung. Den bør ikke bråke som en jetmotor heller.

 

Et TV-kort (koble antenne til kortet og se tv på pcen) hadde heller ikke vært feil, men er langt fra et krav.

 

 

Er åpen for alle forslag, nevn gjerne også pris i posten. Erfaringer mottas også med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje Lidls splitter nye bærbare er noe for deg? Ta en titt her. Den skal være basert på en MSI Megabook akkurat som Komplett 410 / Consept 410. Ta for øvrig en titt på testene hw.no og dinside.no har gjort av bærbare hvis du ikke har gjort det allerede.

Lenke til kommentar

Uderzo: 12 500 + tv kort + trådløst blir litt for mye synes jeg. Men takk for rådet.

Lidl sin så grei ut, men har ingen aning om Lidl i det hele tatt fins i Rogaland, og blir 64 mb litt lite på skjermkort?

 

Noen som har noen kommentarer, eller råd om andre pcer?

Lenke til kommentar

Ingen som har noe mer å føye til?

Alle pcene som allerede har vært har vært helt ok til nå. Så har dere noe å gå etter.

Men vil gjerne ha med tv-kort og. Og prisen bør ikke overstige rundt 12k.

Lidl er desverre utelukket, da det ifølge Lidl sine sider er 102km til nærmeste Lidl butikk for meg.

Lenke til kommentar

Lidl-maskinen ser veldig bra ut på papiret. Det gjenstår bare å se om byggekvaliteten, batteritiden og støynivået holder mål.

 

En annen maskin som kan være lurt å titte på er denne. Den bygger på Asus 1557 og er i mine øyne bedre skrudd sammen enn maskinene fra Elitegroup. Merk at i prisen til 9995,- så følger det ikke med DVD-brenner, men man kan endre oppsettet og få med DVD-brenner til ca 500kr ekstra.

Lenke til kommentar
Lidl-maskinen ser veldig bra ut på papiret. Det gjenstår bare å se om byggekvaliteten, batteritiden og støynivået holder mål.

Lidl-saken er nok i så måte fin ettersom den er basert på en MSI Megabook-modell. hw.no og dinside.no har tross alt testet og gitt Komplett 410 som bygger på MSI Megabook M510A bra omtale. Jeg sitter for øvrig selv på en. Det eneste jeg kan se negativt med Lidl-lap'en er at den kun har 64 MB skjermkort, noe for øvrig Netshop 1557GLS også har. Du får den i 128 MB versjon til kurant pris på PS Data under navnet Tundra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...