Gå til innhold

Kt3 Ultra 333

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183
Skrevet

Dette kortet har mulighet for opptil 333 mhz bus men kan instilles som 166+33 vil kortet takle det hvis ramen er pc 3200?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør minnet synkront. 333"MHz" på ram og 333"MHz" på FSB. Om du har PC3200-ram så må den likevel gå på 333"MHz". Men du kan sansynligvis sette gode timinger på minnet siden det går under maksimal hastighet.

Skrevet

KT333 brikkesettet har faktisk en uoffisiell støtte for 333MHz buss. Altså vil du får PCI 1/5 deler ved å kjøre det synkront på 333/333 Buss/Minne. Jeg hadde en gang et Soltek SL-75DRV5 KT333 hovedkort som kjørte helt fint på 166MHz og fikk da standard PCI buss.

Men det kan være et lite problem. Og det er at de første MSI KT3 Ultra hovedkortene som kom ut hadde den tidlige revisjonen av KT333 brikkesettet. Husker ikke navnet på revisjonen i farta. Og disse klokket ekstremt dårlig. Og det var stortsett MSI som hadde denne revisjonen på endel tidlige kort. Jeg var faktisk borti 1 av dem. Og det ville ikke klokke noe særlig over 150MHz buss. Men disse hovedkortene var i et fåtall tror jeg. Har du den nyeste steppinga på brikkesettet så skal det ikke være noe problem å kjøre 166MHz buss.

Gjest medlem-16183
Skrevet

Ja det var det jeg tenkte. Men jeg har 2100 ram nå og klarer 145 fsb, og ja det er Rev 1 kort jeg har. ja det har ingenting å si jeg skal få meg a 64 system.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...