31137 Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 (endret) Hvis noe xbox-folk her kan hjelpe meg ville det vært kjekt.. Prøver å koble opp med: User: xbox Passord: xbox Har prøvd explorer, flashfxp og crystalftp, men får denne feil meldinga Status : Connecting to 10.0.0.3. Please wait ... : 220 secondary AVA-FTP Server ready. FTP Cmd : USER xbox : 331 Password required FTP Cmd : PASS [** password not shown **] : 550 Illegal login. Status : Disconnected by Server. Tips?? EDIT: Som i innlegget mitt lengre ned på siden viser, så har jeg nå fått ordnet dette problemet. Men når jeg koblet FlashFXP opp mot XBOX'en, så får jeg kun frem partisjonene C:, D: og E:. Jeg får ikke frem F: som er på 186 GB og er den partisjonen jeg virkelig treng å få kontakt med. Tips?? Endret 23. april 2005 av 31137
arokh Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 hvilken ip har xbox ? hvilken ip har du ? Kan du ikke lese, ser jo xboxen er 10.0.0.3. Problemet her ser ut til at ftp-serveren har et annet passord for "xbox" enn det du angir.
Ulven Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 hehe, beklager at jeg ikke kan lese. Har du noen bot-cd som du kan bruke for å sjekke ut hvilket passord som er tilordnet ftp-serv ?
arokh Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Har du disablet firewall? Han har åpenbart ingen firewall siden han får connecta...
dobbelmann Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Det er slett ikke åpenbart. Støtter den ideen med firewall, sjekk at det ikke er på.
XaroN_ Skrevet 3. april 2005 Skrevet 3. april 2005 (endret) Har du prøvd med evox? Hva prøver du å koble til gjennom? du må nesten gjøre det via router, hvis ikke er det vanskelig å få kontakt. prøv å gi deg selv en lokal ip f.eks (192.168.1.14) så gir du xbox'en (192.168.1.15). Det burde fungere lykke til. prøv også med smartftp Endret 3. april 2005 av XaroN_
Fredrik Larsen Skrevet 3. april 2005 Skrevet 3. april 2005 Har du prøvd med evox?Hva prøver du å koble til gjennom? du må nesten gjøre det via router, hvis ikke er det vanskelig å få kontakt. prøv å gi deg selv en lokal ip f.eks (192.168.1.14) så gir du xbox'en (192.168.1.15). Det burde fungere lykke til. prøv også med smartftp Han har kontakt men passordet er feil. Prøv å spørr på Avalaunch irc-kanalen (#avalaunch på EFnet) På min xbox er user/pass xbox/xbox og jeg har Avalaunch.
XaroN_ Skrevet 3. april 2005 Skrevet 3. april 2005 ja jeg vet at det står at passordet er feil, men det er av og til fordi ftp klienten i avalaunch fungerer ustabilt med de fleste ftp klienter. jeg har hatt samme problemet selv, og da koblet jeg til via lokal ip.
31137 Skrevet 10. april 2005 Forfatter Skrevet 10. april 2005 Okei, da har jeg unnagjort enda en uke i militæret og er tilbake med jobbing på Xboxen.. Status: SmartFTP fungerer heller ikke. Jeg får til å pinge xboxen Den begynner å koble opp, men når den sjekker passord så får jeg illegal login. Kobler btw via Netopia router.. Xboxen kobler seg selv opp mot nettet for å laste ned oppdateringer.. Skal sjekke ut avalaunch-kanalen etterpå nå. Hvordan "lager" jeg lokal tilkobling?? krysset nettverkskabel bare??
XmasB Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 http://forums.xbox-scene.com/lofiversion/i...hp/t373306.html Fant svaret der tror jeg...
e321 Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Kryss av for DHCP(eller noe sånn) på xboxen. Sett gateway til pc ip'n din, så skal det funke.
arokh Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Det er slett ikke åpenbart. Støtter den ideen med firewall, sjekk at det ikke er på. Vært fint om du lærte deg hva en firewall er og hvordan den fungerer før du kasta deg inn i en slik diskusjon med en så tåpelig påstand. FIREWALL ER IKKE PROBLEMET DET SIER SEG SELV FOR DEN SOM HAR LITT PEILING.
arokh Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Kryss av for DHCP(eller noe sånn) på xboxen.Sett gateway til pc ip'n din, så skal det funke. Helt fantastisk at folk som kan 0 om dette driver å poster råd. Hvorfor i all verden skal han slå på DHCP når xboxen har riktig IP og han får pinget den allerede? Til dere som mener han skal bytte dashboard, hvorfor det? Er jo bare å få det han har nå til å fungere.
jornln Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Kryss av for DHCP(eller noe sånn) på xboxen.Sett gateway til pc ip'n din, så skal det funke. Helt fantastisk at folk som kan 0 om dette driver å poster råd. Hvorfor i all verden skal han slå på DHCP når xboxen har riktig IP og han får pinget den allerede? Til dere som mener han skal bytte dashboard, hvorfor det? Er jo bare å få det han har nå til å fungere. Rolig nå... Greitt å vite at det finnes slike som DEG - som kan og vet alt... "Til dere som mener han skal bytte dashboard, hvorfor det? Er jo bare å få det han har nå til å fungere." Er jo en ganske enkel løsning på problemet
XmasB Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 You have to open up XBMC and it will work. Virket for meg.
31137 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Skrevet 22. april 2005 (endret) http://forums.xbox-scene.com/lofiversion/i...hp/t373306.html Fant svaret der tror jeg... Ahh.. endelig Takk for hjelpen Nå over til problem 2 Når jeg får opp disk partisjonene i FlashFXP, så får jeg bare opp C: D: E: og det er F: som er den største partisjonen, som jeg skal legge ting på.. Jeg har enablet F:drive i Main Options, så lurer på om deter dashboardet. Avalaunch v0.49.3 Endret 22. april 2005 av 31137
31137 Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 Etter et lite tips fra xbox-scene har jeg prøvd å skrive inn F: manuelt i FlashFXP, men det funka heller ikke. Får fortsatt bare kontakt med C:, D: og E:. Overføring til disse partisjonene går helt fint. Hvis noen har et forslag, rop ut, eller ta det via MSN(hjr666 (at) hotmail.com)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå