Gå til innhold

Trenger hjelp til prosjekt om doping.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et prosjekt på skolen som må være inne til mandag og jeg kommer ikke på mer å skrive. Jeg har om Doping og dens farer. Hva som skjer med kroppen under doping. Hittil har jeg kun skrevet om anabole steroider som et enkelt middel. trenger gjerne tips til flere midler. Har skrevet om det generelt og noen av farene generelt. Men kunne trengt flere spesifikke midler å skrive om.

Trenger ikke farene og alt det, bare noe å skrive om. Et emne er alt jeg trenger, resten kan jeg finne selv.

På forhånd takk.

 

Mvh MacManus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Skriv om insulin og hvordan det kan unngå å spores. Nevn også hGh, menneskelig veksthormon, samt testosteron og Deca; dopet som brukes av mange på blant annet min alder.

Lenke til kommentar

bloddoping (google "EPO") er jo et stort problem i blant annet sykkelsporten. Tingen her er at man hever nivået av røde blodlegemer som gjør at oksygentransporten og dermed utholdenheten blir bedre.

 

Faren ved EPO-doping er at blodet blir tykkere og når man roer seg ned etter å ha trent hardt/deltatt i ritt, risikerer man å få hjertestopp(heartattack) da blodet blir for tykt for hjertet.

 

Dette er grunnnen til at syklister er funnet død på diverse hotellrom i sengen sin.

 

Jeg har et foredrag om doping vinklet mot Tour De France, men det er på fransk..

 

 

 

 

 

EDIT:

legger ved det jeg skrev om doping i tilfelle du skjønner fransk. er ikke sikker på om dette var siste versjon, så det kan hende fransken er dårlig:

 

2. Le dopage

Le dopage est un grand problème dans le sport de cyclisme. Dans un intervieu dans ”Le Monde” dit monsieur Phillipe Gaumont que les méthodes de dopage sont très connus par beaucoup de cyclistes. Il dit que le contrôles de dopage sont pas un grand problème pour les cyclistes. Il raconte aussi comment il a utilisé le dopage pendant tout son carrière.

 

Le dopage veut augmenter des acides pour amélliorer la prestation et empêcher la douleur. Il y a beacoup de façons d’utiliser les dopages. Par exemple le docteur demande un rendez-vous chez un spésialiste qui traits des maladies allergiques, et ce dernier va confirmere que le cycliste a une maladie allergique qui donne au cycliste le droit de prendre le médicament “Nasacort”. “Nasacort est un médecin qui cache le kortison, et le cycliste peut montrer l’ordonnance pendant le contrôle de dopage pour expliquer qu’il a pris le médicament d’allergie. Le cycliste peut prendre “Kenacort” un dopage qui contient les mêmes eléments qui compose le “Nasacort”.

[bytt bilde]

 

EPO (erythropoietin)

EPO augmente le niveau des cellules rouges dans le sang ce qui fait l’augmentation de la préstation. C’est dangereux de prendre l’EPO parce-que les sang deviens épais et le cycliste peut mourir d’une embolie parce-que le sang est trop consistant pour le coeur. [bytt bilde]

 

Phillipe Gaumont dis que les contrôles pour trouver l’EPO ne sont pas un grand problème pour les cyclistes. Si on prend l’EPO par les intraveineux, le dopage est seulement visible pendant trois jours. Il faut se souvenir que les contrôles de dopage seulement pris le jour de la competition et pendant des spésiaux entrainement (par exemple des entrainements arrangés par la federation de cyclisme ou bien des entrainements intérnationaux). Monsieur Gaumont dit que tous les cyclistes utilise les dopages parce-que ils sont obligé par leur chef si non c’est la fin de leur carrière.

[bytt bilde]

post-214-1112487912_thumb.jpg

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...