Weezel Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 God morgen! I går kveld skulle jeg rygge ut av garasjen, da jeg plutselig hørte en durelyd av dimensjoner. Jeg tenkte først jeg hadde fått satt den halvt i gir, ettersom lyden forsvant når jeg satt den i førstegir. Kjørte 100 meter og bestemte meg for å teste dette. Rygget igjen, og samme lyden oppstod, bare denne gangen med masse damp opp av motorrommet og lukten av svidd hydraulikkolje. Så da gikk turen hjem igjen og hentet min gamle far slik at han rygget mens jeg tittet nedi motorrommet. Ooog da viser det seg at hele motoren har det riktig så koselig med å flytte seg 20 cm når den blir koblet inn, og jeg trekker slutningen, gåent motorfeste. Dette forklarer derimot ikke oljen, med mindre det er et veskefylt motorfeste, så derfor lurte jeg på om noen kunne bekrefte/avkrefte om dette er tilfelle? Det er snakk om en '96 Volvo 460, 2.0 -Nicolai Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg tviler på at du har væskefylte motorfester, det er i så fall nytt for meg. Uten at jeg kan si helt sikkert hva som skjer, vil mitt første tips være at du får lekkasje fra servo styringslanger eller noe sånt. Om motoren vrir seg 20 cm kan det være nok til at den begynner å rive av ledninger, slanger osv. Hvor litt mer nøyaktig ryker det da? Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Det ryker fordi oljen renner ned på eksosmanifolden. Et par jeg har snakket med nevnte at bla.a mercedes og noen vag har veskefylte motorfester, og jeg ringte nettop med et volvo verksted som mente det var 3 typer fester for denne bilen, hvorav det ene hadde en støtdemper som visstnok var oljefylt. Jeg var også skeptisk til dette med at motorfestet skulle være veskefylt, men etter hva jeg klarte å se med lommelykt på kvelden nedi motorrommet, så er det ingen slanger som har noe nedi der oljen var å gjøre, det eneste som var der var tannstanga, og noe ramme-deler samt en gummi-muffe som mest sannsynlig hører til motorfestet. Den ble satt på verksted nuh, så de skulle ta en titt på hva det var, fikk opplyst at prisen på det hydrauliske motorfestet var 2200 >_< Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Weezel Skrevet 31/03/2005 : 11:19 Den ble satt på verksted nuh, så de skulle ta en titt på hva det var, fikk opplyst at prisen på det hydrauliske motorfestet var 2200 >_< Ok, får håpe det ikke blir så alt for dyrt da. Har som sagt ikke vært borti at selve motorfestet er væskefylt jeg, men det er jo selvsagt slettes ikke noe bevis for at det ikke finnes da At det sitter en slags støtdemper ved siden av fester har jeg sett på noen biler. Men men, skriv gjerne inn igjen når den er fikset da, så vi får høre om selve motorfestet på 460 har olje i seg Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 1. april 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. april 2005 Da var saken oppklart - det er et motorfeste med "innebygget" støtdemper som er oljefylt. Denne hadde ryki, og motoren hadde stanga oppi torpedoveggen ved rygging / motorbrems. Altså var det bare hydraulikkolje fra festet som sprutet utover Ingenting annet enn festet hadde tatt skade, så det skulle være en grei jobb å fikse. Takk for hjelpen ;D Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 7. april 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. april 2005 Bare sånn til opplysning om andre skulle få samme problemet; Festet kostet 1800, billigere enn jeg hadde forventet (men fortsatt dyrt). Jobben er enkel om man har tilgang til løft, noe jeg ikke hadde - men sånn ca en time brukte han på å bytte det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå