Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jajamensann. Tenkte jeg skulle pynte opp kabinettet mitt, siden det ikke ser pent ut (les: standard Chieftec).

I første omgang skal jeg skjære ut en T i siden. Bak denne tror jeg at jeg skal sette plexi og en rød lyskilde, LED eller mer sannsynlig, katode. Kanskje pusse plexien slik at lyset spres bedre.

T fordi det signaliserer mitt egentlige kallenavn Tyrannus.

På den andre siden av kabinettet skal jeg skjære ut hull til vindu. Dette er da siden hvor døra er.

Har bare 2 bilder til å begynne med, siden jeg akkurat har startet. Skal prøve å være flink til å ta bilder. Siden dette er min første worklog gjør jeg sikkert noen nybegynnerfeil. Da er det bare å si fra (men på en sivilisert måte).

 

Jeg har da begynt med å maskere det generelle området der T'en skal skjæres.

 

worklog2thumb.jpg

 

Pennen ligger der for at dere skal se størrelseforholdet, ikke at det er veldig viktig, men den ligger nå der.

Jeg burde kanskje vise hvordan T'en skal se ut.

Slik skal den se ut, mer eller mindre.

t.jpg

 

Det var alt jeg hadde for nå. Ikke stort, men prosjektet er bare i spedbarnsfasen. Regner med å komme til 7-åringstadiet i morgen.

Endret av ivellios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med den vindusformen dekker du mye av det som ser bra ut som gjerne kan synes gjennom et vindu, og samtidig viser du det som helst burde være gjemt. cd rom, PSU(kabler), og toppen, hvor det sjeldent er noe.

 

ellers syns jeg bokstaven var fet. blir nok fett alikevel, men jeg tror det hadde blitt bedre med et symbol som hadde vist mer av det dekorative in maskinen.

men nå har du sikkert valgt en T grunnet et nick, så å bytte til noe annet blir vel for dumt.

 

skal du dremle eller nibble?

Lenke til kommentar
med den vindusformen dekker du mye av det som ser bra ut som gjerne kan synes gjennom et vindu, og samtidig viser du det som helst burde være gjemt. cd rom, PSU(kabler), og toppen, hvor det sjeldent er noe.

 

ellers syns jeg bokstaven var fet. blir nok fett alikevel, men jeg tror det hadde blitt bedre med et symbol som hadde vist mer av det dekorative in maskinen.

men nå har du sikkert valgt en T grunnet et nick, så å bytte til noe annet blir vel for dumt.

 

skal du dremle eller nibble?

Hvis du leser igennom første post nøye, så ser dy at T-en skal kuttes ut på den høyre siden av kabinettet (sett forfra), hvor det allerede er hk-brett som skjuler alt. På andre siden skal han kutte ut noe annet.

Lenke til kommentar
Dem T en var kul. Det kan bli et kul vindu av det. :thumbup: Hva har du tenkt til å bruke for å få ut T en???

Dremel var det første som poppet inn i hodet mitt, men ved nærmere ettertanke vurderer jeg stikksag, hvertfall på de lengre rette linjene. Vet ikke hvor lett det er å skjære gjennom en Chieftec plate med stikksag, har aldri gjort det før.

 

T'en blir kanskje mer kompakt og sammentrykt enn det som vises på tegningen.

Det ble slik etter at jeg var ferdig med skissering. Synes det ser like fint ut, så jeg ser ingen grunn til å endre på det.

Endret av ivellios
Lenke til kommentar
med den vindusformen dekker du mye av det som ser bra ut som gjerne kan synes gjennom et vindu, og samtidig viser du det som helst burde være gjemt. cd rom, PSU(kabler), og toppen, hvor det sjeldent er noe.

 

ellers syns jeg bokstaven var fet. blir nok fett alikevel, men jeg tror det hadde blitt bedre med et symbol som hadde vist mer av det dekorative in maskinen.

men nå har du sikkert valgt en T grunnet et nick, så å bytte til noe annet blir vel for dumt.

 

skal du dremle eller nibble?

Hvis du leser igennom første post nøye, så ser dy at T-en skal kuttes ut på den høyre siden av kabinettet (sett forfra), hvor det allerede er hk-brett som skjuler alt. På andre siden skal han kutte ut noe annet.

ja jeg ser det nå.

 

men dette gjør jo bare vinduet enda mer malplassert synes jeg. hva med å heller kutte den i toppen?

Lenke til kommentar

Jeg skjærer ikke ut den T'en for å vise fram noe, men for at den i seg selv skal være dekorativ.

 

UPDATE

 

Etter x antall timer ble jeg nå ferdig med å skjære ut.

Resultatet ble slik:

 

worklog3thumb.jpg

 

Mange grove kanter og ikke helt symmetrisk nederst på spissene. Men alt det skal utbedres, forhåpentligvis i morgen. Bare pussing som gjenstår der. Så må jeg skaffe plexi og finne ut hva slags lyskilde jeg skal ha og hvordan jeg skal ordne det rent praktisk. Vil helst unngå å bruke pyntelist på T-siden, men kanskje jeg må. Er også usikker på hvordan jeg skal feste vinduet. Vurderte popnagler, men tror ikke det blir pent. Kanskje lime.

Noen som har gode forslag?

Endret av ivellios
Lenke til kommentar

Den T`en ble skikkelig bra! :thumbup:

Du kunne jo festet vinduet med umbrakoskruer, det gir en bra finish. Muligens du kan feste noen alu.profiler på innsiden, så fester du vinduet med de (husk gummilist, så det ikke blir masse vibrasjonsstøy) og feste profilene fra andre siden med umbrakoskruer? :hmm: (digger umbrakoskrurer, som dere kanskje har forstått)

Lenke til kommentar

Umbrakoskruer er ingen dårlig ide. Jeg skal ta det opp til vurdering.

Aluen er litt svidd ja, men mest på baksiden. Pussinga burde få vekk det verste. Er litt lim igjen fra maskeringsteipen og som bestemte seg for å smelte seg fast.

På andre siden har jeg noen ideer, men må tenke litt til, for jeg skal kanskje kjøpe vannkjøling og da har vifta i sidedøra ingen hensikt. Men hvis det ikke blir vannkjøling har jeg en ganske god formening om hvordan det skal bli.

Takk for ros.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...