Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL-forbindelsen dør i korte perioder (NGT)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Etter en tredje mail til Nextgentel, tenkte jeg kanskje jeg skulle lufte problemet litt her før jeg setter meg i telefonkø. En lengre stund nå, har nettet (som jeg disponerer) her på hybelhuset vært i elendig forfatning. Utallige ganger i løpet av et døgn, ofte flere ganger i timen, kuttes forbindelsen. Få sekunder senere er den oppe igjen, som om ingenting var skjedd. Dette er et ENORMT irritasjonsmoment, siden viktige ting som SSH-forbindelser dør og må reetableres hver gang det skjer. Mindre viktige ting som MSN-forbindelsen dør også, noe som òg er svært irriterende.

Overføringshastigheten på linjen er ellers svært god (8 Mbit).

Har noen vært borti lignende? Hva kan jeg si til NGT for at de ikke skal kjøre på med standardsvarene sine? Det er jo helt tydelig at dette er en taktikk de har for å drøye tiden og kreve inn et par betalinger imens.

Ja, jeg er 100% sikker på at feilen ikke ligger internt i nettverket på huset. Jeg har testet i over et døgn med én maskin koblet direkte til routeren, med SVÆRT liten aktivitet (et par SSH-sesjoner). Vi snakker her et fåtalls kB/s peak. Forbindelsen døde fortsatt mange ganger i løpet av et døgn.

NGT må virkelig få fingen ut - jeg er rasende på dem nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snakk med NGT, eventuellt kontakt "TV2 hjelper deg" eller noe om NGT ikke hjelper deg.

Problemet er bare at den evneveike gjengen i NGT ikke føler for å svare på mailene mine mer.

Jeg skal ringe dem snart, selv om det koster en liten formue. Tenkte bare jeg skulle få noen råd her for å få litt fortgang i sakene. Det ene svaret de har gitt (for sikkert 3 uker siden nå) var "vi har gjort en forandring i routeren som bør hjelpe". Etter det har de sluttet å svare på mailene mine, og jeg vil nødig begynne fra scratch igjen når jeg ringer dem.

Skrevet

Hmm, nå skjedde det igjen. Rakk å se på routeren denne gangen. DSL sync-lyset blinker og blinker når linjen er dau.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...