Gå til innhold

Skal ha ny joystick; anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en dårlig joystick som ikke funker så godt, så jeg lurer på om noen har en anbefaling å komme med.

Den skal ha muligheten for å bli vridd, ha minst to knapper og andre egenskaper som er vanlig på en joystick. Den skal ikke være for dyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv en Saitek Cyborg Evo, og er strålende fornøyd. Den har bruker ikke batterier og har ingen stikkontakt, den bruker strømmen fra datamaskinen. Den har riktignok ikke force feedback, men det klarer jeg meg helt fint uten. Jeg kjøpte den for 549,- på EB games og vet at den kan være er billigere andre steder.

Ellers så har du jo storebroren, Cyborg Evo Force, som er litt dyrere, men som har

force feedback.

Det er de jeg vil anbefale hvis du ikke vil ut med så veldig mye, men her kan du se de andre Saitek-joystickene

Har hatt Saitek før også, synes de har de beste stikkene. :)

Lykke til med kjøpet!

Skrevet

Takk for gode forslag :thumbup:

Tror nok jeg venter litt med å kjøpe for å vente på litt lavere priser.

I mellomtiden kan det hende at andre også har forslag.

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Etter at min Logitech Extreme 3d Pro bestemte seg for å bli helt idiot. (Kalibreringsproblem, uløselig ifølge utallige kilder på nettet), ser jeg meg også om etter ny morrostake.

Saitek Cyborg Evo ser jo unektelig ut som et greit erstatningsalternativ, men har den "vri" funksjon? Altså 3 axis'er? "X", "Y", og "Vri" på selve stikka?

EDIT: Glemte å legge til at om noen har andre alternativer, så kom gjerne med dem. Jeg er stort sett avhengig av det samme som trådstarter. (Vri-funksjon, minst 2 knapper og the works). Derimot er jeg ikke noen fan av Force Feedback (Har hatt mange negative opplevelser med at joysticker blir "slappe" og hengslete etter FF).

Endret av Shicca
Skrevet

Jeg har selv mye bedre erfaringer uten force feedback. Det er riktig at den kan bli litt "hengslete" etterhvert. Jeg er fortsatt strålende fornøyd med stikka. :)

Skrevet

Broren min som har sluttet å spille dataspill har lempet en slik en saitek cyborg evo og den er strålende og deilig. Kan brukes både av høyre og venstrehendte personer. Kan stilles inn på flere forskjellige steder for bedre komfort.

Er egentlig vant til force feedback fra min microsoft sindewinder force feedback stikke, men synes alikevel at joysticken var veldig god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...