norsemanGrey Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Har akkurat kjøpt meg en 250 GB SB SATA disk. Fra før har jeg en 80 GB PATA disk, WD tror jeg. Problemet er da at jeg ikke får opp den nye disken på maskinen. Det virker ikke som om det var med noen drivere for SATA på cd'en for hovedkortet og jeg vet heller ikke om et trenger noen drivere for SATA. Det står i det hele tatt veldig lite om SATA disker i manualen til hovedkortet. Det eneste som tyder på at jeg har SATA disken der er noen som kommer opp i BIOSen. Maskinen spør om jeg vil gå inn i noe som heter "FastBuilt Utillity", og når jeg går inn i den kommer det opp en meny med fem alternativer som omhandler noe som heter "Arrays", her er det også listet opp en disk på 250 GB. Men skjønner ikke helt noe av hva dette er. Utenom dette er det ikke noe som tyder på at disken er der. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre. Veldig frustrert.
sigen Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 (endret) Jeg hadde et lignende problem når jeg bygde den maskinen som jeg sitter på nå, jeg fant ikke S-ATA disken noen steder. Men etter litt leting, så var det ikke noe problem, husker ikke helt hva jeg fant på for å få den frem. Men mitt tips: Let en stund i BIOS, så finner du sikkert ut av det, tok meg 5 min. å finne den. her finner du sikkert noe som kan hjelpe deg, det hjalp meg EDIT: La til tråden som jeg opprettet. Endret 29. mars 2005 av sigen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå