Gå til innhold

Bigwater støtte for GPU kjøling også?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo koble på en ekstra blokk, men jeg tviler på at det blir noe effektivt.

TT BW er ikke akkurat det heftigste man får tak i av vannkjøling og radiatoren er temmelig liten. Tror ikke pumpa er så kraftig heller.

 

Skal du ha GPU og CPU-blokker ville jeg heller anbefalt å kjøpe "skikkelig"

vannkjøling. :)

Lenke til kommentar
Hei

Lurte på å kjøpe Thermaltake Bigwater

 

Lurte litt på om noen visste om jeg da kan kjøpe en blokk til skjermkortet mitt og kjøle det med Vann oxo?

 

Mitt opsett er

3.2Ghz P4 HT

Asus X800xt Platinum

 

Det er ingen problem å sette flere vannblokker på TT BW. De som påstår det tror jeg ikke har testet dette selv.

Jeg kjører CPU, GPU og NB med mitt BW uten problemer og har idle temp på 26-28 grader. Det er maks +/- 2 grader temp forskjell mellom de tre.

 

Så det er bare å sette inn flere blokker for BW har ikke problemer med å drive det.

 

Oppsettet mitt ser du i sign min. Anbefaler ikke samme NB kjøler som meg dersom du tenker på noe sånt i tillegg. Den er bra men en del mekking for å få den til å passe overens.

:w00t:

Endret av scarlett
Lenke til kommentar
Det er ingen problem å sette flere vannblokker på TT BW. De som påstår det tror jeg ikke har testet dette selv.

Jeg kjører CPU, GPU og NB med mitt BW uten problemer og har idle temp på 26-28 grader. Det er maks +/- 2 grader temp forskjell mellom de tre.

Snedige greier.

Når jeg koblet til BW radiator, pumpe og slanger i OC-PC-en min fikk jeg da vitterlig opptil 50 grader mer enn vanlig (selv om det er peltier på blokkene da), dvs. 50 og noe grader på et Athlon XP oppsett med chipset,cpu og gpu-blokk.

 

Men jeg har bare testet et par døgn, så hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar
(selv om det er peltier på blokkene da

Vel det er jo her forskjellen ligger, BW er jo ikke dimensjonert for å kjøle ned peltier-løsninger. De fleste 'vanlige' vannkjølingssystemer som er et hakk eller to mer effektive enn BW vil vel også slite litt kraftig med det.

 

Det du snakker om produserer jo varme i et helt annet omfang enn noe så enkelt som å legge til kjøling av GPU i en eksisterende vannkjølingsløsning.

 

Hos meg er forskjellen under load aldri over 2 grader om jeg har med GPU i kretsløpet (i tillegg til CPU) eller ikke, og det med en helt vanlig BlackIce Extreme radiator med en 120mm vifte på lavt turtall.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
(selv om det er peltier på blokkene da

Vel det er jo her forskjellen ligger, BW er jo ikke dimensjonert for å kjøle ned peltier-løsninger. De fleste 'vanlige' vannkjølingssystemer som er et hakk eller to mer effektive enn BW vil vel også slite litt kraftig med det.

Sorry, ordla meg visst dårlig.

Hadde ikke peltier på de blokkene jeg kjørte BW settet med, men de jeg bruker vanligvis, som ligger på -5 - 5 grader. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...