Gå til innhold

Plextor PX-716A IDE brenner ikke CD-plater

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har en Plextor PX-716A brenner (Komplett Spesifikasjon) som fungerer utmerket med DVD +/- plater. Den er oppdatert med siste firmware.

Men så kjøpte jeg noen Verbatim CD-R plater på 48x som absolutt ikke fungerer. Nero (v6.6.0.3) låser seg hvergang den prøver å brenne på rundt 20%. Har ikke prøvd det på andre programmer, men lurer på om andre har hatt samme problemer?

Hvis ja, hvordan har dere fixet det? :)

EDIT: Fixet link

Endret av Largie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunner:

1: har du nvidia nforce brikkesett på hovedkortet? Hvis ja - pass på å ikke bruke nvidia sine drivere, kun MS sine drivere.

2: oppdater nero til 6.6.0.8a

3: med siste firmware mener du 1.05?

4: platene kan ha feil (prøv andre plater)

5: det kan være feil på brenneren (kan evt prøv den i annen PC)

Skrevet
Grunner:

1: har du nvidia nforce brikkesett på hovedkortet? Hvis ja - pass på å ikke bruke nvidia sine drivere, kun MS sine drivere.

2: oppdater nero til 6.6.0.8a

3: med siste firmware mener du 1.05?

4: platene kan ha feil (prøv andre plater)

5: det kan være feil på brenneren (kan evt prøv den i annen PC)

Hei og takk for svar :)

1. Intel chipset her, burde ikke være problemet

2. Nero oppdatert

3. Installert fra før

4. Andre plater prøvd ut

5. Ingen feil på brenner

Faktisk fungerte det veldig bra med noen MMORE 32x 90 min plater her. (Prøvde tidligere med Verbatim 48X 80 min)

Deretter begynnte jeg å forske litt: Plextor 716 CD-R støtte

Fant ut at disse platetypene var Mitsubishi Chemical, 32X (4X ~ 32X), 80 min, CD-R (48X) så dritten funka ikke å brenne på 48X nei. Drit dårlig av plextor må jeg si.

Når jeg da testa sakene igjen tror jeg Nero har blitt "smartere" også, siden 48X ikke lenger var et valg på disse platene.

Nå brenner shjiten ihvertfall, men må si meg skuffa over plextor's egenskaper på dette området. Brenner DVD plater fint, men skal da for svarte funke like bra CD-R plater, det har jo gutta drivi på med noen år :thumbdown:

Har en kamerat som har kjøpt en brenner som kostet halvparten av prisen og som eter disse 48X platene glatt. Plextor har for meg alltid vært et topp merke, det mistet de akkurat idag nå er de bare et vanlig merke.

Skrevet
nå er de bare et vanlig merke.

Det har de i mine øyne vært helt siden de lanserte den første DVD-Brenneren.

En overpriset DVD-Brenner som ikke holder det man forventer.

Nei takk - kjøper heller 2 BenQ (Eller NEC) brennere til under prisen av en plextor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...