Gå til innhold

For varm prosessor???


Stjernen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-20 15:01, Cypres skrev:

Det er nok litt for varmt! Ingen fare for CPU din, men jeg synes du bør komme ned i 50 grader med den viften! Har du husket kjølepasta?? Det er et must om du ikke plansliper komponentene dine!




 

Taisol har en veldig god pasta på ribben fra før, og du trenger derfor egentlig ikke å bytte denne, skal holde i massevis.

Og når det gjelder plansliping av en 760, så tror jeg nok det er i det drøyeste laget. Kobberinnlegget på den ribben kan man jo nesten speile seg i.

 

Du kan jo prøve å ta den av, og sette den på igjen. Det kan jo hende at den sitter litt skjeivt, selv om det skal være relativt umulig med Taisol festeløsningen.

Lenke til kommentar

Det er ikke en mulighet at det er noe galt med programmet pc probe. Jeg brukte samme program, og fikk temp på rundt 60 grader. Så byttet jeg til et program som heter MBProbe, og det viser i skrivende stund 50 grader. To forskjellige programmer viser ti grader forskjellig. Jeg har samme prosessor, og en GlobalWin støvesuger

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-21 15:37, kimaeven skrev:

Det er ikke en mulighet at det er noe galt med programmet pc probe. Jeg brukte samme program, og fikk temp på rundt 60 grader. Så byttet jeg til et program som heter MBProbe, og det viser i skrivende stund 50 grader. To forskjellige programmer viser ti grader forskjellig. Jeg har samme prosessor, og en GlobalWin støvesuger


 

Fikk samme resultat med PCprobe og MBprobe. Forøvrig også samme temp. som i BIOS, og da er det vel ikke der feilen ligger i mitt tilfelle. Men hvor sitter føleren hen ? Lurer på om det hadde vært lurt å skrape av den varmetapen på elementet og bruke pasta isteden.

Lenke til kommentar

Man må på ingen måte fjerne kittet som er under(selvsagt skal man fjerne beskyttelsen). Som rolfhansen sier så er dette kittet veldig bra dersom det blir brukt riktig(og ihvertfall VELDIG mye bedre enn ikke noe i det hele tatt).

 

Plansliping av ribba vil hjelpe, men det er neppe snakk om mer enn noen få grader.

 

temp måleren ligger under CPUen, men det er godt mulig at det programmer viser er for høyt. Asus er kjent for å rapportere for høy temp.

 

Hva er temp på HKet?

 

_________________

Datasupport (9MB *.mov) - ROFLMAO :lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-11-21 17:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-21 15:19, X-LAMER skrev:

Høres veldig merkelig ut! Kjører en Athlon 1,4 med en jalla Coolermaster-vifte/kjøler og har temp på mellom 40-45 grader i et Chieftech-kabinett (med 5 EKL-PAPST vifter)


 

Hmm. Eneste som er Jalla med Coolermaster er ryktet og den latterlig lave prisen. Greit nok er ribbene low-tech, men de fungerer som ville faen

 

Bruttern har temp idle/active på 27/36 på sin tbird 1200 med en coolermaster som kosta 89 spenn. DET er billig kjøling det. Da har han ikke engang giddet å fjerne "tyggisen".

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...