Gå til innhold

Viftereguleringa sluttet å virke. TTBigwater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten så har bare kontakten mellom viftestyringen og viften falt ut. Eller så har den rett og slett sluttet å virke. Viften vill skru seg på fult om viftesturingen ikke er koblet til naturlighvis. Noen løsning har jeg ikke, utenom å sjekke at kontakten er som den skall mellom styringen og viften.

Endret av StepOw
Lenke til kommentar
Installerte settet i går. Etter noen timers bruk med radiatorvifta på laveste hastighet skrudde plutselig vifta seg opp av seg selv til maks hastighet og viftereguleringa sluttet å fungere.

Ingen endringer ble gjort når dette skjedde. Noen med løsning ?

 

Blir ikke overrasket av det du skriver, jeg har ennå ikke opplevd noen TT viftestyring som fungerer.

Den som fulgte med mitt Big Water sett har aldri virket.

Hadde også en TT psu 480w purepower butterfly hvor viftestyringen, og innebygd temp styring aldri fungerte. Så enten er jeg maks uheldig med 2 av 2 defekte viftestyringer, eller så er TT løsningen er rett og slett ikke en god løsning slik jeg har opplevd den. Bedre med viftestyringer som kobles direkte på strømkablene.

Jeg har bare krøpet til korset og bruke andre merker viftestyring til Bigwater settet og psu'en er sendt tilbake og erstattet med annet merke.

Endret av scarlett
Lenke til kommentar

Kontakten satt skikkelig i, tidligere i kveld begynte vifta å variere hastigheten av seg selv, fra 0 til full guffe. Etter at jeg nappet ut kontakten til styringa har den gått stabilt på full guffe.

Blir vel å finne på en alternativ løsning etterhvert, for det levenet den vifta lager nå gidder jeg ikke å høre på i lengden.

Lenke til kommentar
Installerte settet i går. Etter noen timers bruk med radiatorvifta på laveste hastighet skrudde plutselig vifta seg opp av seg selv til maks hastighet og viftereguleringa sluttet å fungere.

Ingen endringer ble gjort når dette skjedde. Noen med løsning ?

 

Blir ikke overrasket av det du skriver, jeg har ennå ikke opplevd noen TT viftestyring som fungerer.

Den som fulgte med mitt Big Water sett har aldri virket.

Hadde også en TT psu 480w butterfly hvor viftestyringen aldri fungerte.

TT løsningen er rett og slett ikke en god løsning slik jeg har opplevd den. Bedre med viftestyringer som kobles direkte på strømkablene.

Jeg har bare krøpet til korset og bruke andre merker viftestyring til Bigwater settet.

Vill ikke si at dette er en dårlig løsning de har her, er tross alt flere hundre som har kjøpt bigwater heg på forumet. Og har vell ikke vært broblemer med mange, problemer vill du få på 1/100 nesten uansett hva det er...

Lenke til kommentar
Installerte settet i går. Etter noen timers bruk med radiatorvifta på laveste hastighet skrudde plutselig vifta seg opp av seg selv til maks hastighet og viftereguleringa sluttet å fungere.

Ingen endringer ble gjort når dette skjedde.  Noen med løsning ?

samme her! virka i 1 dag eller noe :thumbdown:

bruker heller programmet "speedfan" til å sette hastigheten på vifta

men då må du skøyte kabele til en plugg som cpu viftene har!

som festes på hovedkortet

Lenke til kommentar

Det er mekanisk styring med ett justerings"hjul" som festes i en pci åpning bak på kabinettet. Rimelig tungvint i utgangspunktet. Kan selvsagt ha den liggende løst siden ledningen er lang nok, men det blir noe jalla greier. Hjelper dessuten lite så lenge den ikke virker :p

 

Kunne heller tenkt meg en viftestyring i front, men de jeg har sett som selges har 3-pins tilkobling mens radiatorvifta til TT har 2-pins kobling til styringa. Noen som har løsning på TTBigwater med front styring ?

Lenke til kommentar
Det er mekanisk styring med ett justerings"hjul" som festes i en pci åpning bak på kabinettet. Rimelig tungvint i utgangspunktet. Kan selvsagt ha den liggende løst siden ledningen er lang nok, men det blir noe jalla greier. Hjelper dessuten lite så lenge den ikke virker :p

 

Kunne heller tenkt meg en viftestyring i front, men de jeg har sett som selges har 3-pins tilkobling mens radiatorvifta til TT har 2-pins kobling til styringa. Noen som har løsning på TTBigwater med front styring ?

Hvis du har en viftestyring med 3 pin, kan du bare ta en 3 til 4 pins adaptar på den. Så slenger du den 4 pinnen du da får fra viftestyringen på den 4 pinnen der vifta får strøm.

Lenke til kommentar

Viftestyringen sluttet å virke her og.. Etter ca. 10 minutter. Virkelig imponerende.

 

Virker som det er brudd på ledningen en plass, jeg gjetter på at det er i viften, siden 1. den var den eneste av de tingene der som var i bevegelse, og 2. det er det vanskeligste å fikse, og jeg har bestandig uflaks.

 

Noen som har sendt mail til psdata om dette?

Lenke til kommentar
Viftestyringen sluttet å virke her og.. Etter ca. 10 minutter. Virkelig imponerende.

Min slutta å virke når windows var ferdig innlogget. Synes det var litt rart, den funka tidligere i oppstarten, men når desktoppen poppa opp var det over og ut. Snodig :whistle:

Lenke til kommentar
Noen som har sendt mail til psdata om dette?

Jeg droppa å sjekke med psdata, orker ikke sende noe fram og tilbake pga en primitiv fan-controller. Noe av grunnen til dette er at jeg kjøpte med et vifteregulerings-sett med vifter samtidig da jeg kjøpte min BW TT, så jeg bare koblet den rett på 120mm vifta fra TT. Funker fett :cool:, nå er det bare hd'ene som bråker. Bare tull å kjøre TT-vifta på maks slik som den gjør når man ikke har noen kontroller, halvparten av bråket holder i massevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...