Gå til innhold

xp 1800 temp


kjett

Anbefalte innlegg

hva skal tempraturen ligge på idle på en xp 1800 ? har en taisol vifte som i utgangspunktet skal være kraftig nok , men temp går fort opp i 60 grader hvis den får litt å gjøre .. har ikke brukt goop og har heller ingen kabinett vifter .. men 60 grader da mann ! det er vel litt mye..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Xp1800+ ligger på 42 grader i skrivende stund, det er da med en Zalman 5005. Og den surrer da på 2500RPM, å da hører man så vidt lyd fra den=)

 

Når CPU'n får noe å jobbe med, så ligger tempen på 45-48.

 

Hvis du vil se hvordan den ser ut, se her:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=CNPS5005CU

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Bruce på 2002-07-01 14:39 ]

Lenke til kommentar

1. Bruk goop. Arctix Silver 3 er fint. AS2 også faktisk....

2. Sett inn et par kabinettvifter på lavt turtall som sørger for luftsirkulasjon. En foran og en bak.

3. Temperaturen på en xp1800+ kan godt ligge mellom 50 og 60 uten at det er noe problem

 

Pål

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-01 15:01, Holmgr3N skrev:

Quote:


Den 2002-07-01 14:55, Simen1 skrev:

Noen som vet hvor varm en 1800+ blir om man overklokker den til 2000+ og kjøler den med Termaltake Silent Viking?


Vil nok regne med 50-60 grader tror jeg,er ikke helt sikker.

Det syntes jeg var vel mye. Jeg trodde den skulle kjøle utrolig bra i forhold til støynivået og holde CPU'en i underkant av 50 grader C. Er det noen som har prøvd og vet dette sikkert?

Lenke til kommentar

En stk kabinett vifte som blåser ut + litt arctic silver senka temp med 10 grader !! hadde aldri trodd på så stor forskjell .. Regna med at cpu vifta skapte en naturlig luftstrøm i kabinettet..

var i utgangspunktet litt misfornøyd med lyd nivået på maskina mi , og det ble jo ikke bedre med en kabinett vifte ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...