Bertelsen Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Heisann, jeg har kjøpt meg en pc på netshop, det fulgte med en windows versjon som heter "windows XP home edition OEM" (serial-nummeret står klistret på kabinett) og cd'en fulgte med. også nå har jeg tenkt til å formatere hardisken, altså slette alt, inkludert windows siden det kun er en harddisk. Men så lurer jeg på om det går ann å gjøre dette, siden windows'en er OEM versjon, mange sier man kun kan registrere\aktivere den kun en gang, og noen sier at det går ann 3 ganger. Har egentlig ikke så lyst å cracke den, siden jeg har betalt for den Håper på svar, fikk det MSN viruset så jeg har lyst å formatere den helt. MHV Joachim
Hårek Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Tror ikke Microsoft lager noe problem i praksis. Har selv kommet over grensen på reaktivering grunnet bytte av komponenter, så jeg måtte ringe for å aktivere. Det var ingen spørsmål overhodet, de setter deg rett over til en automat som gir deg en ny registreringskode. Det du bør sjekke først er hvilken versjon av XP den CD'en er. Hvis du har disker større enn 120 GB så blir det et lite problem hvis det ikke er Service Pack 1 eller 2. Mer info finnes på Lagringsmedier, se sticky.
Bertelsen Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Skrevet 28. mars 2005 Det er den SP2 saken, da begynner jeg å formatere vært øyeblikk Tusen takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå