Gå til innhold

X-Box HDTV


tt22

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen ekspert på dette her, men jeg vet at HDTV får du bare i USA. De har et eget system, hvor de deler bildekvaliteten inn i 480p, 480i, 720p og 1080i. Det siste er best. Bildekvaliteten blir sylskarp, fordi du nærmest fjerner de sorte linjene som er mellom lyspunktene på TV'en. Xbox støtter HDTV, men det har jo liten verdi for oss i Europa.

 

Hvis du skal ha best bilde ut av din Xbox, anbefaler jeg deg å kjøpe RGB-kabel. Det er også viktig at du stiller inn TV'en slik at den mottar RGB-signalene. En ny TV er heller ikke å forakte (Loewe). Evt. kan du jo kjøpe deg en VGA overgang til Xboxen din og kople til en PC-monitor. Xbox støtter jo i utgangspunktet mye høyere oppløsning enn det en vanlig TV kan vise.

 

Peace

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Europeisk(PAL) Xbox støtter ikke HDtv(progressiv scan), det er det bare amerikanske/japanske(NTSC) xboxer som gjør, hvis de bruker microsofts advanced HD kit med progressive scan på komponent. Dette krever en prosjektor eller en tv som takler progressiv scan inn på komponent inngangene. Det finnes bare en par Panasonic og toshiba tv'er som takler dette, samt enkelte Loewe med VGA inngang, men da tenger du en Component til VGa konverter til ca.3000 i tillegg. Sjekk ut www.avforums.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...